خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

بهره برداری از راه‌آهن تبریز - میانه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۷۰۴۰۹

تاکنون بیش از ۸۰ درصد عملیات اجرایی این طرح با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده و بقیه کارهای آن با جدیت دنبال می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بهره برداری از پروژه راه‌آهن تبریز - میانه در اولویت نخست برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.
به گزارش ایلنا محمدصادق پورمهدی در نشست شورای فنی استان با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تسریع در اتمام این پروژه در سفر اخیر وی به استان، افزود: تاکنون بیش از ۸۰ درصد عملیات اجرایی این طرح با بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار انجام شده و بقیه کارهای آن با جدیت دنبال می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: این پروژه از جمله پروژه‌های نادر کشور است که همه مسایل فنی و اصولی درآن از مرحله مطالعه تا اجرا رعایت شده است.
پورمهدی از استقبال وزیر راه و شهرسازی از طرح اتصال خط آهن تهران - تبریز به پروژه قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: در این سفر مقرر شد که با قید فوریت و برای شروع کار مشاور طرح انتخاب و نسبت به ارایه آن اقدام شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه از شورای فنی استان به عنوان بالا‌ترین مرجع تصمیم گیر در ارتباط با مسایل فنی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی یاد کرد و گفت: این شورا در دوره جدید فعال‌تر شده و قرار است هر ماه جلسه داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: به موازات فعال سازی شورای فنی و تشکیل منظم نشست‌های آن، برنامه بازدید از پروژه‌ها و نظارت را توسعه خواهیم داد و به طور مرتب گزارش‌های فنی را دریافت و بررسی خواهیم کرد.
پورمهدی تصریح کرد: این شورا علاوه بر نقش نظارتی مستمر و فنی باید عاملی برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی و مرجعی برای حل مشکلات باشد و ما در استان چنین رویکردی را برای شورا قایل هستیم.
وی گفت: شورای فنی استان باید به گونه‌ای عمل کند که نه تنها بخش دولتی که بخش‌های غیر دولتی و خصوصی هم از دانش فنی و خدمات آن برخوردار شوند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ارتقای کیفیت پروژه‌های عمرانی، خواستار عملیاتی شدن سیستم مدیریت پروژه در دستگاه‌های اجرایی شد.
وی در خصوص لزوم اجرای این سیستم گفت: اگر چه این طرح تاکنون در بسیاری از پروژه‌های استانی اجرا شده، اما باید توسعه یابد و به صورت هماهنگ در تمامی نهاد‌ها و ادارات استان عملیاتی شود.
پورمهدی اهمیت رعایت نکات ایمنی در محیط‌های کارگری و کارگاه‌های عمرانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: دراین ارتباط باید برنامه‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد و این مهم به گونه‌ای مدیریت شود که درجامعه به یک فرهنگ و ارزش تبدیل شود.
در این جلسه تازه‌ترین وضعیت برخی پروژه‌های عمرانی مهم استان از جمله خط آهن تبریز - میانه، مراغه - ارومیه، دوخطه کردن راه آهن تهران - تبریز و راه آهن سراب مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به رفع مشکلات این طرح‌ها و تسریع در اتمام آن‌ها تصمیماتی اتخاذ شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز