خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

اجرای قدرتمند پروژه‌ها، با شفاف‌سازی و تقویت نظارت اولویت شهرداری تبریز است

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۶۹

صرفاً برای رضای خدا و تحصیل رضایت مردم، مسئولیت قبول کرده‌ایم و برای اجرای میثاق شهرداری و شورای اسلامی شهر، خود را نیازمند نظارت جدی شورای اسلامی شهر می‌دانیم.

شهردار تبریز گفت: با تقویت نظارت در هر یک از مناطق شهرداری، اجرای قدرتمند پروژه‌ها را از طریق مسیر شفاف و قانونی پیگیری می‌کنیم.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی، صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، با بیان اینکه تمام پروژه‌های شهرداری از طریق مزایده و مناقصه واگذار می‌شود، ادامه داد: این رویکرد را برای اجرای قدرتمند برنامه‌ها و پروژه‌ها ضروری دانسته و تمام تلاشمان این است که با تقویت نظارت در هر یک از مناطق شهرداری، پروژه‌ها را از طریق مسیر شفاف و قانونی اجرا کنیم.
وی اضافه کرد: در صورتی که ضرورتی به اجرای پروژه خاصی احساس شود، سعی می‌کنیم از طریق ظرفیت‌های قانونی، از قبیل سازمان همیاری شهرداری، سازمان عمران و شرکت خانه سازی اقدام کنیم.
وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت مسیر تبریز به سهند تصریح کرد: دو پیمانکار بزرگ برای این پروژه مهم به کار گرفته شده و هم اکنون عملیات اجرایی پروژه، با جدیت در حال پیگیری است. طبق زمان بندی مشخص شده، پروژه تا یک الی یکسال‌و‌نیم آینده –وحتی شاید زودتر - به بهره برداری برسد.
شهردار تبریز همچنین با اشاره به موارد مطرح در خصوص مسیر ویژه دوچه سواری یادآور شد: طبق مصویه شورای اسلامی شهر، شهرداری موظف است پنج درصد سیستم حمل و نقل شهری را به «حمل و نقل پاک» اختصاص دهد؛ ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری نیز در راستای اجرای همین مصوبه، مدنظر شهرداری قرار گرفته است.
نجفی افزود: مسیر آزمایشی ویژه دوچرخه سواری در روزهای آتی، در حدفاصل خاقانی تا چهار راه شهید بهشتی اجرا می‌شود و طی اطلاع رسانی گسترده، از شهروندان درخواست خواهد شد تا نظرات و پیشنهادهای خود را در مورد جوانب مختلف طرح، ارایه دهند.
وی با تاکید بر اینکه در خصوص مسیر ویژه دوچرخه سواری، شهرداری خود را ملزم به اجرای نظرات شهروندان می‌داند، خاطرنشان کرد: اجازه بدهیم شهروندان در این مورد تعیین کننده باشند. چرا که خیابان، تنها متعلق به عده محدودی از اصناف نیست، بلکه متعلق به همه شهروندان است.
شهردار تبریز با تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات ویژه در مورد دفع آب‌های سطحی، به سیلاب هفته گذشته و تلاش مجدانه نیروهای خدمات شهری اشاره کرد و گفت: شهر تبریز تنها دارای ۵۰ کیلومتر مسیر فاضلاب است که این طول، برای مسیرهای رو به توسعه این کلانشهر، به هیچ وجه کافی نیست. با این حال، برای توسعه و اصلاح مسیرهای فاضلابی و رسیدن به سیستم منسجم دفع آب‌های سطحی، بودجه لازم تخصیص داده شده است.
شهردار تبریز همچنین با گرامیداشت نهم اردیبهشت –روز شورا - گفت: همزمان با روز شورا، عملیات اجرایی چند پروژه مهم شهرداری آغاز خواهد شد، که عملیات ساماندهی و بازسازی در برخی مناطق حاشیه نشین از آن جمله است.
نجفی یادآور شد: صرفاً برای رضای خدا و تحصیل رضایت مردم، مسئولیت قبول کرده‌ایم و برای اجرای میثاق شهرداری و شورای اسلامی شهر، خود را نیازمند نظارت جدی شورای اسلامی شهر می‌دانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز