خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس:

زمینه‌های سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با جمهوری های آذربایجان و نخجوان بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۱۹۲

با توجه به اشتراکات گسترده فرهنگی، فضای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در دولت تدبیر و امید بیش از پیش فراهم شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس گفت: زمینه‌های مشترک سرمایه گذاری منطقه آزاد ارس با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان بررسی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا محسن خادم عرب باغی با اشاره به پیشینه روابط تجاری و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه، افزود: موقعیت ویژه ارس در همجواری با جمهوری خودمختار نخجوان و جمهوری آذربایجان عامل مهمی برای گسترش و توسعه مناسبات اقتصادی ومشترک محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: با توجه به اشتراکات گسترده فرهنگی، فضای توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با جمهوری آذربایجان و جمهوری خودمختار نخجوان در دولت تدبیر و امید بیش از پیش فراهم شده است.
عرب باغی ادامه داد: در جریان سفر اخیر رییس جمهوری آذربایجان به ایران، علاوه بر امضای اسناد همکاری جدید میان دو کشور، بسته پیشنهادی سازمان منطقه آزاد ارس نیز مشتمل بر تقویت زمینه‌های مشترک در حوزه‌های سرمایه گذاری، گردشگری، اجتماعی و ترانزیت مطرح شد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، افزود: بسته پیشنهادی ارائه شده، رونق اقتصادی و فعالیت‌های تجاری در حوزه بین الملل را هدفگذاری نموده و رویکرد افزایش تعاملات خارجی و مناسبات اقتصادی در این منطقه مستعد و در عین حال استراتژیک را محقق می‌سازد.
وی، از اهتمام خاص کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خودمختارنخجوان در این راستا خبر داد و خاطر نشان ساخت: به زودی جلسات کار‌شناسی با حضور مقامات دو طرف و با حضور نماینده سازمان منطقه آزاد ارس در جمهوری خودمختار نخجوان و ارس، تشکیل خواهد شد تا ضمن بررسی بسته پیشنهادی این سازمان، جمع بندی نهائی جهت عملیاتی شدن تصمیمات متخذه صورت پذیرد.
محسن خادم عرب باغی، تعیین وزارتخانه مسئول کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان را از اقدامات ارزنده دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: منطقه آزاد ارس در کریدور بین المللی برای ارتباط با کشورهای حوزه قفقاز واقع است و جذب حداکثری سرمایه‌های خارجی را در سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» در راس برنامه‌های کلان خود پی جوئی می‌کند.
وی ابراز امیدواری نمود حضور فعال سازمان منطقه آزاد ارس در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان به گسترش ارتباطات بین المللی و ارتقا حجم سرمایه گذاری‌های خارجی ارس در سال جاری منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز