خبرگزاری کار ایران

معاون حوزه هنری آذربایجان شرقی:

حوزه هنری امید هنر انقلاب است

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۱۷۵

انقلاب، به هنر استقلال و عزت بخشید و این ارزش‌ها به نحوی در آثار هنری بروز یافت و برآفرینشهای آن اثر گذاشت. بر همین اساس می‌توان گفت مقام معظم رهبری بنیانگذار هنر انقلاب اسلامی است.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: حوزه هنری خط مقدم هنر انقلاب و به تعبیر داهیانه مقام معظم رهبری «امید هنر انقلاب» است.
به گزارش ایلنا جواد کریم‌نژاد افزود: این نهاد هنری برآمده از متن انقلاب شکوه‌مند اسلامی در طول ۳۰ سال فعالیت فرهنگی و هنری خود پیوندی عمیق میان خود و هنرمندان متعهد ایجاد کرده است که مفاهیم و آرمان‌های انقلاب اسلامی را در قالب هنر و به زبانی بدیع و نو با محوریت اندیشه‌های تابناک اسلامی و انقلابی بیان داشته و در شکل‌های هنری آن را ترویج و تبلیغ نموده است.
وی اظهار داشت: تحولات انجام یافته در هنر پس از انقلاب ایران اسلامی، در زمینه‌هایی چون: زبان هنری، محتوای انقلابی و مکتبی، جهت‌گیری هنر، رشد استعدادهای تازه هنری و ادبی، آثار هنری و تألیفات ماندگار و اثرگذار قابل مطالعه، بررسی و تحلیل است.
کریم‌نژاد اضافه کرد: بطوری‌که بررسی ادبیات و هنر انقلاب در ایران و نقش انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در «پدید آمدن» یا «ساختار»، «قالب‌ها»، «محتوا» و «ویژگی‌ها» ی آن، بحثی گسترده‌تر می‌طلبد و به‌جاست که پژوهشگران هنر، متولیان و مدیران فرهنگی که دغدغه نظام و آرمان‌های آن را دارند، در این زمینه گام‌هایی اساسی و شایسته‌ای بردارند.
وی ادامه داد: انقلاب، هنرمندانی نو ساخت و این هنرمندان نوین در مدرسه عشق و مکتب انقلاب نیز تحولی درمعیار‌ها و ملاک‌ها پدید آوردند.
کریم‌نژاد خاطرنشان کرد: انقلاب، به هنر استقلال و عزت بخشید و این ارزش‌ها به نحوی در آثار هنری بروز یافت و برآفرینش‌های آن اثر گذاشت. بر همین اساس می‌توان گفت مقام معظم رهبری بنیانگذار هنر انقلاب اسلامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز