خبرگزاری کار ایران

تقاضا برای سیستم‌های آبیاری تحت فشار در هشترود افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۷۰

ادامه روند افزایش در پرونده‌های متقاضیان سیستم‌های آبیاری نوین در سطح ۶۱۱ هکتار در سال ۹۲ جهت تامین اعتبار و منابع مالی به منظور اجرا، گواه دیگری بر این ادعاست. / سطح اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار از ۱۰ هکتار به ۱۵۵ هکتار در این شهرستان افزایش یافته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان هشترود از افزایش تقاضا برای اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشاردر این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران افزود: این مهم به دنبال افزایش آگاهی کشاورزان از مزایای این سیستم‌ها از طریق برنامه‌های ترویجی در این شهرستان بوده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به بروز خشکسالی‌های اخیر در منطقه و هدر رفت حجم زیادی از آب در سیستمهای آبیاری سنتی و از طرفی افزایش قابل ملاحظه راندمان انتقال آب در سیستمهای آبیاری نوین، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هشترود با بهره گیری از کلیه امکانات ترویجی خود از قبیل تشکیل دوره‌های آموزشی و ترویجی و توزیع سیستمهای آموزشی و اطلاعیه‌های فنی ضمن افزایش آگاهی کشاورزان از مزایای این سیستمهای نوین آبیاری، با افزایش تقاضا برای اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار از طرف بهره برداران روبرو شده است.
مدیر جهاد کشاورزی هشترود اثرات این اقدامات انجام یافته را افزایش سطح اجرای سیستمهای آبیاری تحت فشار از ۱۰ هکتار به ۱۵۵ هکتار عنوان کرد و افزود: ادامه روند افزایش در پرونده‌های متقاضیان سیستمهای آبیاری نوین در سطح ۶۱۱ هکتار در سال ۹۲ جهت تامین اعتبار و منابع مالی به منظور اجرا، گواه دیگری بر این ادعاست.
کریمی اصل در ادامه با اشاره به مشکل نقدینگی کشاورزان و لزوم حمایت از تولیدکنندگان عرصه‌های کشاورزی اظهار داشت: تامین به موقع و کافی منابع مالی جهت برخورداری از ثمرات تلاشهای برنامه‌های آموزشی و ترویجی سالهای گذشته و بهره‌مندی کشاورزان از مزایای سیستمهای آبیاری نوین امری لازم و مورد انتظار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز