خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

ارسباران ریه تنفسی منطقه شمال‌غرب ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۹۰۲

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی به همراه تیم کارشناسی از معدن مس سونگون اهر بازدید کرد.

ایلنا: مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان شرقی گفت: بازسازی و احیای معادن از ضروریات حفظ محیط زیست است.
به گزارش خبرنگار ایلنا حمید قاسمی در بازدید از معدن مس سونگون اهر با بیان اینکه حوزه ارسباران شش تنفسی منطقه شمالغرب ایران به حساب می‌آید افزود: تخریب جنگل‌ها و محیط زیست بی‌نظیر این منطقه می‌تواند منجر به تغییرات اقلیمی و در ادامه فاجعه‌ای جبران ناپذیر زیست محیطی شود.
وی تصریح کرد: کارهای خوب زیست محیطی در این واحد انجام پذیرفته ولی کافی نیست و یکی از ضروریات حفظ محیط زیست احیا و بازسازی معدن در حین بهره برداری است و می‌بایستی مسئولین این واحد بر احیای تخریبهای ناشی از بهره برداری بیش از پیش سرعت ببخشند.
قاسمی افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست مخالف توسعه نبوده و نیست و اگر مسئولین صنایع به دقت توصیه‌های زیست محیطی کار‌شناسان محیط طبیعی و انسانی حفاظت محیط زیست را بکار بندند شاهد توسعه پایدار و همه جانبه خواهیم بود.
وی خاطرنشان کرد: نظارت بر فعالیتهای کارخانه ذوب نیز بعد از تصویب ادامه دارد و ارائه گزارشات منظم از طرف معدن مس مورد انتظار است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی افزود: این اداره کل در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی از واحد‌ها و صنایع فعال در سطح استان به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و در این راستا با واحدهای متخلف به شدت برخورد می‌کند.
افزودنی است در این برنامه یک روزه مدیرکل حفاظت محیط زیست به همراه تیم کار‌شناسی از تمامی مراحل کار معدن مس سونگون بازدید کردند.
شایان ذکر است در این بازدید نماینده مردم ورزقان و خاروانق در محلس شورای اسلامی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار، مدیرعامل مس آذربایجان و تعدادی از مسئولین شهرستانی نیز حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز