خبرگزاری کار ایران

شب یوری؛ بزرگداشت اولین سفر انسان به فضا در تبریز

asdasd
کد خبر : ۱۵۸۲۹۸

این بزرگداشت طبق روال سال‌های گذشته و همگام با سایر انجمن‌های فعال ایران در عرصه نجوم و فضا برگزار می‌شود.

خانه نجوم سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز با همکاری انجمن نجوم آیاز تبریز، سالروز نخستین سفر انسان به فضا «شب یوری» را گرامی می‌دارد.
به گزارش ایلنا به نقل از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز، این بزرگداشت طبق روال سال‌های گذشته و همگام با سایر انجمن‌های فعال ایران در عرصه نجوم و فضا برگزار می‌شود.
سیروس برزو نویسنده، استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار علمی و پژوهشگر تاریخ فضانوردی و محمدرضا رضایی ژورنالیست علمی و نماینده ایران در انجمن مشورتی نسل فضا در این همایش حضور خواهند داشت.
این همایش روز پنج شنبه ۲۱ فروردین ۹۳ از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۹ در فرهنگسرای دک‌تر مبیّن(خ آزادی، نرسیده به چهاراه ابوریحان، انتهای خ ملت، بالا‌تر از اتحادیه تاکسیرانی تبریز) برگزار خواهد شد و حضور عموم علاقمندان آزاد و رایگان است.
گفتنی است ۱۲ آوریل سال ۱۹۶۱ میلادی یوری گاگارین با فضاپیمای وستوک به فضا سفر کرد تا اولین قدم بشر برای فتح دنیای بالای سر خود برداشته شود. هم اکنون با گذشت ۵۳ سال از این رویداد؛ نزدیک به ۱۳ سال است که علاقمندان به نجوم و فضا در سراسر جهان این روز را با برگزاری مراسمی به نام «شب یوری» گرامی می‌دارند. شبی که هدف آن «جلب توجه عموم به اهمیت فضا» و» آشنایی با ماموریت‌های فضایی» است.
همچنین در این همایش بخش‌هایی از گفتگوی اختصاصی انجمن آیاز با دارا صباحی یکی از مهندسان ارشد سازمان فضایی آمریکا – ناسا – بخش خواهد شد.
ارائه اخبار دنیای نجوم وفضا، بررسی زندگی یوری گاگارین به همراه پخش فیلم و سخنرانی با موضوع کیوب‌ست‌ها(ماهواره‌های مکعبی یک کیلوگرمی) از بخش‌های اصلی این همایش خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز