خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی خبر داد

۳۱۳ هزار مورد بازرسی و کشف بیش از ۲۱ هزار مورد تخلف در سال ۹۲ در آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۵۷۹۱۲

این ارقام حاکی از رشد ۹ درصدی در تعداد بازرسی‌ها و افزایش ۴ درصدی در تخلفات کشف شده نسبت به سال ۹۱ می‌باشد. / عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدورفاکتور یا صورتحساب، عرضه و فروش کالای قاچاق و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی و تقلب در کسب، در صدر تخلفات کشف شده قرار دارند.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجانشرقی از انجام بیش از ۳۱۳ هزار مورد بازرسی از بنگاههای اقتصادی استان در سال ۹۲خبرداد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی گفت: این میزان بازرسی که ۳ هزار و ۶۶۲ مورد آن درقالب گشت مشترک و با همکاری دستگاه‌های مختلف استانی عملیاتی شده منجر به کشف ۲۱ هزار و ۴۷۲موردانواع عناوین تخلفات صنفی در قالب ۱۸ هزار و ۹۴۴ فقره پرونده شده است.
وی افزود: این ارقام حاکی از رشد ۹ درصدی در تعداد بازرسی‌ها و افزایش ۴ درصدی در تخلفات کشف شده نسبت به سال ۹۱ است.
عظمایی ادامه داد: عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم صدورفاکتور یا صورتحساب، عرضه و فروش کالای قاچاق و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کم فروشی وتقلب در کسب، در صدر تخلفات کشف شده قراردارند.
وی افزود: همچنین طی سال ۹۲تعداد ۱۲ هزار و ۶۵مورد گزارشات مردمی ازطریق ستاد خبری ۱۲۴ ونیز شکایات حضوری و ناظرین افتخاری دریافت شده که همگی مورد رسیدگی قرار گرفته است.
عظمایی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از ۱۸ طرح نظارتی ویژه ملی و استانی نیز اجرا شده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری نیز رسیدگی سریع ودقیق به شکایات وگزارشات مردمی از اولویت‌های کاری این سازمان خواهد بود.
وی پیشگیری از عرضه و فروش کالای قاچاق با هدف حمایت از تولید ملی را از برنامه‌های اصلی این سازمان درسال گذشته عنوان کرد و افزود دراین راستا تعداد ۱۳ هزار و ۹۸۹ مورد بازرسی از بنگاههای اقتصادی استان صورت گرفته و برای ۹۱۸ واحد متخلف به استناد ماده ۶۲ قانون نظام صنفی پرونده تخلفاتی تشکیل وجهت رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که نشانگر رشد ۸درصدی در پرونده‌های متشکله نسبت به سال ۹۱ است.
وی در خاتمه خاطرنشان کرد: عمده‌ترین اقلام قاچاق کشف شده درسال ۹۲عبارت از کالاهای دخانی، البسه وپوشاک، لوازم آرایشی وبهداشتی، چای، قطعات کامپیو‌تر وگوشی موبایل بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز