خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

اقتصاد مقاومتی موجب پویایی حوزه‌های تولید می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۳۳۲

ایجاد اشتغال پایدار در بخش‌های مختلف و ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی است.

ایلنا: معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب موجب رشد و پویایی حوزه‌های تولید و گشایش بخش‌های خدماتی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا فرخ مسجدی در آیین بهره برداری از مجتمع رفاهی سارای اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در بخش‌های مختلف و ارتقاء شاخص‌های اجتماعی و اقتصادی از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی است.
وی با بیان اینکه گردشگری می‌تواند نقش مهم و موثری در دستیابی به این هدف ایفا کند، اظهار کرد: توسعه و تقویت گردشگری از اولویت‌ها و محورهای اصلی اقتصاد آذربایجان شرقی به شمار می‌رود.
معاون برنامه ریزی استاندار آذربایجان شرقی یادآوری کرد: این موضوع در سند چشم انداز پنج ساله استان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
مسجدی با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور بر‌تر جهان در بخش گردشگری است، گفت: متاسفانه تاکنون از این ظرفیت‌ها به نحو مطلوبی استفاده نشده و باید زیرساخت‌های جذب گردشگری تقویت شود.
وی ادامه داد: برای جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی باید امکانات و بسترهای جذب گردشگری افزایش یابد و در این زمینه بخش خصوصی می‌تواند نقش قابل توجهی ایفا کند.
مسجدی روان سازی حضور سرمایه گذاران در بخش گردشگری را امری ضروری عنوان کرد و افزود: موفقیت مجموعه‌هایی همچون مجتمع خدماتی سارای می‌تواند موجب جذب دیگر سرمایه گذاران برای حضور در این بخش شود.
وی با بیان اینکه توسعه اینگونه زیرساخت‌ها می‌تواند نقاط ضعف استان را در بخش جذب گردشگران کاهش دهد، گفت: تقویت دیگر حلقه‌های زنجیره اقتصادی منطقه از دیگر مزایای جذب سرمایه گذاران در بخش گردشگری است.
مسجدی به مشکلاتی که می‌تواند سد راه سرمایه گذاران برای حضور در این زمینه شود اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاران می‌توانند با مراجعه به ستاد سرمایه گذاری مشکلات پیش آمده را مطرح و مسوولان این ستاد موظف به پیگیری و رفع مشکلات هستند.
وی بکارگیری تخصص و تجربیات دیگر سرمایه گذاران را عامل مهمی در کاهش مشکلات پیش روی سرمایه گذاران جدید دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز