خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

رمز ماندگاری کلام پروین اعتصامی مرهون درک صحیح او از زمان و جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۱۰۹

نهالی که این بانوی فرزانه در گلشن ادب فارسی پروریده بالیده و گل افشان گشته و انگاره‌هایی که از حقیقت زندگی ترسیم کرده هر یک نقشی ماندگار بر صحیفهٔ روزگار است.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: رمز ماندگاری کلام پروین اعتصامی مرهون درک صحیح او از زمان و جامعه است.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی‌اکبر صفی‌پور با یادآوری ۲۵ اسفند سالروز تولد این بانوی شاعر افزود: این روز تولد اختر چرخ ادب ایران زمین و نام‌آور‌ترین سخن‌سرای معاصر و به قولی سیده‌الشعراست.
وی خاطرنشان کرد: نهالی که این بانوی فرزانه در گلشن ادب فارسی پروریده بالیده و گل افشان گشته و انگاره‌هایی که از حقیقت زندگی ترسیم کرده هر یک نقشی ماندگار بر صحیفهٔ روزگار است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: استعداد و اندیشه والا و ذوق قریحه این سخن‌سرای معاصر، نشات گرفته از درد مخاطب است و آنچه که شعر پروین را ممتاز و متمایز ساخته مضامینی سرشار از مفاهیم عالی انسانی است.
وی تاکید کرد: پروین خردمندی است که طبع لطیفش رنج رنجبران را برنمی‌تابد و بیت بیت اشعارش از تلالو انوار ارزشهای انسانی سرشار است.
صفی‌پور افزود: رمز ماندگاری کلام پروین اعتصامی مرهون درک صحیح او از زمان و جامعهٔ اوست، شاعری اجتماعی که بزرگداشت مقام او درواقع تکریم بانوان خردمند ایرانی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز