خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی:

پیاده‌سازی طرح دولت الکترونیک در استان آذربایجان شرقی با چالش‌هایی مواجه است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۹۰۳

کارشناسان دستگاه های اجرایی بر لزوم تحول اداری اتفاق نظر دارند و اکثر موضوعات مهم در سیستم اداری از جمله اصلاح فرآیندهای اداری، آسیب شناسی، برون سپاری و تامین نیروی انسانی مربوط به این مقوله است.

ایلنا: مدیر کل منابع انسانی و تحول اداری استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیاده سازی طرح دولت الکترونیک در استان با چالش هایی مواجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا علیرضا مهرآسا در جلسه کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اظهار داشت: بحثاصلی در کارگروه های تحول اداری بازبینی در فرآیندها بوده و این فرآیندها را باید به نحوی اصلاح کرد که بیشترین خدمت به تسهیل خدمت به مردم صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تکنولوژی های روز و نرم افزارهای مناسب در نظام اداری و آموزش الکترونیکی حایز اهمیت است.

مهرآسا گفت: کارشناسان دستگاه های اجرایی بر لزوم تحول اداری اتفاق نظر دارند و اکثر موضوعات مهم در سیستم اداری از جمله اصلاح فرآیندهای اداری، آسیب شناسی، برون سپاری و تامین نیروی انسانی مربوط به این مقوله است.

وی با اشاره به هسته های پیشنهادی کارگروه پژوهش، فناوری و تحول اداری گفت: غنی سازی مدیریت منابع انسانی، استانداردسازی و یکپارچه سازی نظام اطلاعات و ارتباطات و تعالی فرهنگ و رفتار سازمانی جزو هسته های کلیدی مورد بحثدر استان است.

سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: سند توسعه استان باید با در نظر گرفتن نقاط ضعف، قوت، تهدیدها، فرصت و با پشتوانه علمی تدوین شود.

نجف قراچورلو اظهار داشت: نتایج کارگروه های تخصصی می تواند توسعه استان را تحقق ببخشد.

وی ادامه داد: در صورتی نتایج کارگروه پژوهش، فناوری و تحول ادرای به توسعه استان کمک شایانی خواهد کرد که نقاط قوت و ضعف هسته های پیشنهادی در جلسات ارزش گذاری شود.

قراچورلو گفت: تنها با شناخت اولویت های حوزه پژوهش، فناوری و تحول اداری است که می توان با برنامه ریزی های درست به نتایج مطلوب دست یافت.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور متولی حوزه IT وزارت ارتباطات است و طبق همین برنامه باید ۶۰ درصد خانوارها به شبکه ملی اطلاعات وصل شوند.

بهمن حسین زاده افزود: نیاز به آموزش و به روز بودن کارشناسان فاوا، وجود توانمندی های لازم در مراکز آموزشی و وجود زیرساخت های لازم برای آموزش الکترونیکی در استان از جمله بسترهای لازم برای پیاده سازی طرح دولت الکترونیک در استان است.

وی با بیان اینکه دستگاه های اجرایی آذربایجان شرقی در مقابل حملات سایبری، مقاوم شده اند، اضافه کرد: این در حالی است که سال گذشته دچار مشکل بودیم ولی اکنون با نصب شبکه های حسگر این دستگاه ها دربرابر بدافزارهای احتمالی مقاوم هستند.

حسین زاده توسعه زیر ساخت های ارتباطی در استان را برای محقق کردن طرح دولت الکترونیک، شبکه ملی آموزش، شبکه ملی بهداشت و شبکه علمی استان را ضروری دانست و گفت: آسیب پذیر بودن استان در مقابل حملات سایبری به دلیل وجود نقاط حساس صنعتی، دولتی و تجاری، بحثامنیت فضای تبادل اطلاعات را بیش از پیش می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز