خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی آذرشهر:

بخاری باغی در مقابله با سرمای دیررس بهاره، در آذرشهر توزیع شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۸۹۵

متاسفانه هرساله با توجه به سردسیر بودن منطقه و بروز سرماهای دیر رس بهاره، خسارات زیادی به باغات میوه شهرستان وارد می شود.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: سرمای دیررس بهاره موجب آسیب دیدن جوانه‌های تازه بیدارشده درختان میوه شده و در صورت دیررس بودن بیشتر این نوع تغییرات دمایی، میوهای تازه تشکیل شده نیز در معرض خسارت و آسیب قرار می‌گیرد و جهت مقابله مطلوب با این موضوع، توزیع بخاری باغی بین بهره برداران این بخش، در راستای حمایت از تولید و تولید کنندگان انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات با اشاره بر اینکه، متاسفانه هرساله با توجه به سردسیر بودن منطقه و بروز سرماهای دیر رس بهاره، خسارات زیادی به باغات میوه شهرستان وارد می‌شود، افزود: جوانه‌های بارور در حال رکود به سرمای زمستانه مقاوم هستند، اما مقاومت آن‌ها هنگام بیدار شدن جوانه‌ها کاهش یافته و به طور کلی جوانه‌های گل در دمای ۲ - الی۳ - درجه سانتیگراد از بین می‌روند و میوهای تازه تشکیل شده نسبت به گل‌ها حساستر بوده و در منفی ۰.۵ - درجه سانتیگراد آسیب می‌بینند.

وی ادامه داد: در اوایل بهار، جبهه‌های هوای سرد در منطقه پرورش درختان میوه و در شبهای بدون ابر موجب خسارت دیدن جوانه درختان میوه می‌شود و در این راستا در شب‌هایی که احتمال بروز سرما وجود دارد با روشن نمودن بخاری باغی و یا سوزاندن کاه و کلش و مواد دیگر می‌توان با ایجاد دود در هوای باز دمای محیطی باغ را حفظ و میزان خسارت را کاهش بخشید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر گفت: با توجه به فاصله زمانی اندک تا شروع فصل بهار، بخاری باغی الگویی در راستای حمایت از تولید کنندگان وجلوگیری از خسارت و افزایش توان اقتصادی بهره برداران باغی این شهرستان بخاری باغی در بین اکثر باغداران شهرستان توزیع گردیده است.

گفتنی است شهرستان آذرشهر، با دارابودن حدود ۴هزار هکتار باغ و تولید سالیانه بیش از ۲۲ هزار تن انواع محصولات سردرختی، یکی از قطب­های مهم تولید و عرضه انواع محصولات باغی در استان بوده و متاسفانه همه ساله با توجه به سردسیر بودن منطقه و بروز سرماهای دیر رس بهاره، خسارات متعددی در سطح باغات میوه این شهرستان حادثمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز