خبرگزاری کار ایران

نخستین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه شمال‌غرب کشور در تبریز برگزار شد

کد خبر : ۱۵۳۷۷۶

این نشست به مناسبت آغاز سفرهای نوروزی و توسعه گردشگری چهار استان شمالغرب کشور برپا شد.

ایلنا: اولین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه شمالغرب کشور، به مناسبت آغاز سفرهای نوروزی، با حضور مدیران کل میراثفرهنگی، صنایع دستی‌ و گردشگری استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در تبریز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این جلسه مشترک اظهار داشت: این نشست به‌منظور هماهنگی و برنامه ریزی جهت آغاز فعالیت‌هایی مشترک برای توسعه گردشگری چهار استان شمالغرب کشور برگزار شده است.
فرزین حق پرست ضمن اظهار امیدواری به برآیند مثبت نیروهای چهار استان در گردشگری یادآور شد: با همکاری مشترک در زمینه‌های میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌توانیم به شناخت و معرفی بیشتر توانایی‌های چهار استان دست یابیم که تا کنون به نوعی مورد غفلت واقع شده بودند.
وی تهیه بسته‌های تبلیغاتی مشترک در منطقه شمالغرب برای ارائه به تور‌ها و دفا‌تر خدمات مسافرتی و ایجاد تورهای بازدید از چهار استان را یکی از مواردی دانست که در این توافق‌ها می‌تواند حاصل شود.
مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اشتراکات فراوان زبانی و فرهنگی این چهاراستان، حضور مشترک در هفته‌های فرهنگی در کشورهای خارجی و نمایشگاه‌های بین المللی همچون صنایع دستی را از جمله توافقاتی دانست که می‌توان در این نشست‌ها به آن دست یافت.
حق پرست خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای آشناسازی برای اصحاب رسانه و مدیران دفا‌تر خدمات مسافرتی این چهار استان با یکدیگر می‌تواند در ارائه پکیجی کامل به گردشگران خارجی کمک کند.
وی با بیان اینکه قرارگیری این منطقه در مسیر مهم جاده ابریشم مزیتی است که می‌توان از آن در جهت توسعه گردشگری شمالغرب بهره برد، تاکید کرد: ظرفیت‌های هر چهار استان در اجرای برنامه‌های مشترک باید به دقت و با کار‌شناسی شناسایی شود.
حق پرست با تاکید بر اینکه همکاری مشترک می‌تواند به رونق صنعت گردشگری، بالا رفتن توان اقتصادی مجموعه گردشگری شمالغرب کشور و بالا رفتن استانداردهای جامعه منجر شود، تصریح کرد: تعامل می‌تواند مرزهای بین استان‌های کشورمان را برداشته و گردشگری را یکپارچه‌تر و قوی‌تر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز