خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

تامین بذر و نهال از سایر استان‌های کشور باعثتحمیل هزینه میلیاردی سالانه به شهرداری تبریز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۴۸۸

متاسفانه در سال‌های متمادی نهال و بذر مورد نیاز فضای سبز تبریز از طریق واحدهای گیاهی مناطق مرکزی و شمالی کشور تامین شده است. این در صورتی است که با توجه به اقلیم سردسیر منطقه شمال غرب کشور، نهاده‌های گیاهی تبریز، باید در شرایط جغرافیایی و اقلیمی همین شهر تامین شود.

ایلنا: شهردار تبریز بر لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های بومی در تامین نهاده‌های گیاهی فضای سبز شهری تاکید کرد.
به گزارش ایلنا صادق نجفی با بیان اینکه ایجاد فضای سبز پایدار در گرو تقویت زیرساخت هاست، افزود: متاسفانه در سال‌های متمادی نهال و بذر مورد نیاز فضای سبز تبریز از طریق واحدهای گیاهی مناطق مرکزی و شمالی کشور تامین شده است. این در صورتی است که با توجه به اقلیم سردسیر منطقه شمال غرب کشور، نهاده‌های گیاهی تبریز، باید در شرایط جغرافیایی و اقلیمی همین شهر تامین شود.
وی یادآور شد: تامین بذر و نهال از سایر استان‌های کشور، در حالی باعثتحمیل هزینه میلیاردی سالانه به شهرداری می‌شود که در عمل، با توجه به مطابق نبودن اقلیم هوایی تبریز با آن مناطق، هدررفت بخش عمده‌ای از گونه‌های گیاهی کاشته شده را در پی دارد.
نجفی با بیان اینکه تنها راه جلوگیری از این نارسایی، استفاده از ظرفیت تولید داخلی برای رفع نیازهای گل و گیاه است، تاکید کرد: در این راستا، از مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری برای تقویت ظرفیت تولیدی استقبال می‌کنیم؛ چرا که معتقدیم جایگاه اصلی تولیدکنندگان بومی گل و گیاه، نباید به مرتبه توزیع کنندگی تنزل یابد.
وی با اشاره به وظایف سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، یادآور شد: این سازمان، از زیر مجموعه‌های شهرداری تبریز است که یک سری از فعالیت‌هایش غیر از ساختار اداری و ستادی، توسط بخش خصوصی انجام می‌گیرد. این ویژگی می‌تواند، به عنوان یک بستر مهم برای مشاکت سرمایه گذاری‌های هدفمند مورد توجه واقع شود.
شهردار تبریز ابراز اطمینان کرد تامین نهاده‌های گیاهی از طریق فرصت‌های بومی منطقه، علاوه بر ایجاد فضای سبز پایدار و حذف هزینه خرید نهاده‌های دامی از سایر مناطق، با ایجاد رقابت بین بخش‌های خصوصی، فرصت‌های ارزشمند اشتغال را فراهم کند.
وی تصریح کرد: در این راستا بهره گیری از ظرفیت‌های علمی گیاه پزشکی و کشاورزی را ضروری می‌دانیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز