خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی چاراویماق:

چاراویماق با تولید سالانه بیش از ۸ هزار تن نخود رتبه اول آذربایجان شرقی را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۹۲۶

به دلیل عدم وجود ادوات و بذرکارهای مناسب کشت نخود در منطقه، برخی از زارعین به روشهای سنتی اقدام به کشت می نمایند که این امر به کاهش راندمان تولید در مزارع منجر می شود و از طرفی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی نخود درسطح این شهرستان، محصول تولیدی زارعین با قیمت بسیار نازل توسط واسطه گران از کشاورزان خرید و از منطقه خارج می شود.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق گفت: جهت انتقال یافته های جدید تحقیقاتی به مزارع شهرستان و آشنایی کشاورزان نخودکار منطقه با روشهای کشت مکانیزه نخود و آموزش اصول و روشهای صحیح مراحل کاشت، داشت و برداشت نخود دیم برای آنان، گردهمایی و کلاس آموزشی و ترویجی در محل سالن اجتماعات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان چاراویماق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا مجید احمدی شهرستان چاراویماق را قطب مهم تولید نخود در استان آذربایجانشرقی خواند و گفت: سالانه بالغ بر ۱۲ هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی زراعی دیم شهرستان زیر کشت نخود دیم قرار می گیرد و این شهرستان با تولید سالانه بیش از ۸ هزار تن نخود رتبه اول استانی را دارد.

وی با اشاره به مشکلات زراعت نخود و نخود کاران اضافه کرد: به دلیل عدم وجود ادوات و بذرکارهای مناسب کشت نخود در منطقه، برخی از زارعین به روشهای سنتی اقدام به کشت می نمایند که این امر به کاهش راندمان تولید در مزارع منجر می شود و از طرفی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی نخود درسطح این شهرستان، محصول تولیدی زارعین با قیمت بسیار نازل توسط واسطه گران از کشاورزان خرید و از منطقه خارج می شود.

احمدی با اشاره به اینکه نخود محصولی است که علاوه بر مزیتهای اقتصادی، در تناوب با گندم و با تثبیت ازت در خاک در حاصلخیزی اراضی زراعی نقش مهمی دارد، اضافه کرد: این کلاس آموزشی و ترویجی با شرکت ۷۵ نفر از زارعین نخودکار منطقه و با حضور و تدریس تخصصی محققین موسسه تحقیقات دیم کشور واقع در شهرستان مراغه، برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز