خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

دستگاه‌های اجرایی در مقابل حوادثغیرمترقبه در ایام نوروز آمادگی کامل داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۵۲۸۵۶

فرمانداران باید مطلقا از حوزه اجرا خود را کنار بکشند و بر موضوع امنیت و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها متمرکز شوند.

ایلنا: معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر آمادگی کامل همه دستگاه‌های اجرایی استان در مقابل حوادثغیرمترقبه در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا محمدصادق پورمهدی روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان، خاطرنشان کرد: مردم، تامین آرامش و امنیت خود را به ما مسوولان سپرده‌اند و ما باید همیشه در این راستا آمادگی داشته باشیم.

وی همچنین بر افزایش توان عملیاتی دستگاه‌های اجرایی استان در موقع حوادثغیرمترقبه تاکید کرد.

جانشین رییس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در ادامه با اشاره به اهمیت نقش فرمانداران، اظهار داشت: مسوولیت همه مسایل شهرستان بر عهده فرماندار است و فرماندار نقش حاکمیتی و نظارتی دارد.

وی تاکید کرد: فرمانداران باید مطلقا از حوزه اجرا خود را کنار بکشند و بر موضوع امنیت و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها متمرکز شوند.

پورمهدی همچنین افزود: جلوگیری از آسیب‌های حوادثطبیعی از دیگر وظایف فرمانداران است که با نظارت جدی بر مسایلی مانند ساخت و ساز باید این وظیفه را انجام دهند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی وحدت فرماندهی و تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها در مواقع بحران را نیز مورد تاکید قرار داد.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از خطرات حوادثطبیعی، به نقش انسان در این آسیب‌ها اشاره کرد و گفت: امروزه بسیاری از این آسیب‌ها، ناشی از دخالت انسان در طبیعت است که باید با تدابیر مناسب این آسیب‌ها را کاهش داد.

در این جلسه که فرمانداران استان هم در آن حضور داشتند، شرح وظایف و اعضای کارگروه‌های تخصصی " بازتوانی و عملیات روانی " با مسوولیت اداره کل بهزیستی، " امور اجتماعی " با مسوولیت دفتر امور اجتماعی استانداری و " مدیریت اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع " با مسوولیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به تصویب رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز