خبرگزاری کار ایران

مسیرهای مجهز ویژه دوچرخه‌سواری در سال ۹۳ در تبریز طراحی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۵۷۶

علاوه بر خط ویژه دوچرخه سواری باند غربی جاده ائل گلی، طراحی مسیر مجهز و ایستگاه ویژه دوچرخه‌سواری در محدوده «میدان راه‌آهن تا میدان شهریار» و «می‌دان ساعت تا سه‌راه ارتش» در دستور مطالعه و طراحی برنامه‌های سال آینده قرار دارد.

ایلنا: شهردار تبریز بر لزوم توسعه دوچرخه‌سواری در ترددهای روزمره تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار " ایلنا "، " صادق نجفی " گفت: اعتقادم این است که باید ورزش دوچرخه سواری را باتوجه به تاثیر آن در سلامتی بدن، پاکیزگی هوا و کاهش ترافیک گسترش داد.
وی با اشاره به مشاهدات شخصی خود از جایگاه دوچرخه‌سواری در کشورهای مختلف گفت: امروزه، بخش قابل توجهی از مردم چین، در ترددهای روزمره خود، نه از روی ناچاری بلکه به انتخاب و اشتیاق، از دوچرخه استفاده می‌کنند؛ به طوری‌که در بیشتر خیابان‌های بزرگ این کشور، خطوط ویژه دوچرخه طراحی شده‌است و همین امر به عنوان یک امر مشوق باعثشده این کشور –با آن جمعیت میلیاردی - عملکرد نسبتا موفقی در بحثپیشگیری از آلودگی هوا داشته باشد. علاوه بر این در سفر خود به دانمارک نیز شخصاً شاهد بودم که برخی از مقامات بلندپایه، از دوچرخه استفاده می‌کنند؛ که این امر نشان‌دهنده ارزش و اهمیت ارزنده این وسیله نقلیه است.
شهردار تبریز با تاکید بر اینکه گام نخست ترویج دوچرخه‌سواری در ترددهای عمومی، فرهنگ سازی است، گفت: در این راستا، بخش‌های رسانه‌ای از قبیل اداره‌کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل شهرداری تبریز، صدا و سیمای مرکز استان، نشریات و سایر رسانه‌ها باید فرهنگسازی لازم را در دستور کار خود قرار دهند.
وی با اشاره به برنامه شهرداری تبریز در توسعه دوچرخه‌سواری خاطرنشان کرد: به این منظور، طراحی موثر و کاربردی مسیرهای ویژه دوچرخه‌سواری در دستور کار شهرداری تبریز در سال آتی است.
نجفی تصریح کرد: علاوه بر خط ویژه دوچرخه سواری باند غربی جاده ائل گلی، طراحی مسیر مجهز و ایستگاه ویژه دوچرخه‌سواری در محدوده «میدان راه‌آهن تا میدان شهریار» و «می‌دان ساعت تا سه‌راه ارتش» در دستور مطالعه و طراحی برنامه‌های سال آینده قرار دارد.
شهردار تبریز گفت: سعی می‌کنیم، با ایجاد ایستگاه‌های مجهز به امکان استفاده از کارت‌های الکترونیکی، توسعه دوچرخه‌سواری را به صورت تخصصی و عملیاتی در دستور کار خود قرار دهیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز