خبرگزاری کار ایران

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز:

فضای سبز، غیرقابل تفکیک از دیگر موضوعات مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۰۰۳

نگرش جدید به توسعه فضای سبز ضروری است.

ایلنا: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز گفت: فضای سبز، غیرقابل تفکیک از دیگر موضوعات مدیریت شهری است؛ بنابراین بایستی به این موضوع مهم به صورت همه جانبه و هماهنگ با سایر نیازهای شهری نگریست.
به گزارش ایلنا عزتی در نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز افزود: شهر تبریز تا چند سال پیش که بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت نداشت، مطابق طرح تفصیلی سال ۵۸ اداره می‌شد؛ اما امروز تبریز حتی قبل از تهران موفق به تهیه و تصویب طرح تفضیلی شده و طی آن، نیازهای شهری خود را مشخص و برای رسیدن به آن‌ها هدفگذاری کرده است.
وی شهرک خاوران تبریز را نمونه طراحی و برنامه ریزی شده یک شهر کاملا استاندارد خواند و افزود: در این مورد، حتی برخی المانهای شهرسازی با نگاهی فرا‌تر از استانداردهای موجود در نظر گرفته شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تبریز در بخشی از سخنان خود اظهار داشت: کمبود فضای سبز شهر تبریز، ریشه در کمبود منابع و تامین نبودن زیرساخت‌های لازم دارد.
عزتی تاکید کرد: مدیریت منابع و نگرش جدید به توسعه فضای سبز برای حفظ و گسترش آن لازم و ضروری است.
وی در پایان با تاکید بر تحقق سرانه ۲۶ مترمربع در افق طرح تفصیلی شهر تبریز خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن زیرساختهای توسعه فضای سبز و اهمیت دادن به اجرا و نگهداری آن، همچنین با اصلاح و تصویب برخی قوانین، می‌توان گامهای مثبتی برای رسیدن به اهداف طرح جامع تفضیلی تبریز برداشت.
گفتنی است نشست تخصصی فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز شهر تبریز با مشارکت گروه جغرافیا و مدیریت برنامه ریزی شهری و شهرداری تبریز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تبریز برگزار شد.
در این همایش علمی که با حضور فعال معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز، سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، سازمان توسعه عمران عون بن علی و پارک طبیعت و همچنین مرکز علمی و کاربردی شهرداری تبریز برگزار شد، اساتید دانشگاه و اعضای شورای شهر و همچنین مدیران شهری در موضوع فضای سبز تبریز اقدام به تبادل نظر درباره فرصت‌ها و چالش‌های فضای سبز تبریز کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز