خبرگزاری کار ایران

صدور مجوز کارگاه‌های تولید صنایع دستی در منطقه آزاد ارس شروع شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۶۶

۷۵۰ نفر از آموزش‌های رایگان صنایع دستی در ارس بهره‌مندی شدند.

ایلنا: معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از آغاز صدور مجوزهای سه گانه کارگاه‌های آموزش و تولید صنایع دستی در منطقه آزاد ارس خبر داد.
به گزارش ایلنا بهرام سرمست گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های صنایع دستی در منطقه آزاد ارس، مجوز‌های سه گانه کارت شناسایی صنعتگر، پروانه تولید کارگاه صنایع دستی و اعلامیه تاسیس کارگاه صنایع دستی توسط سازمان منطقه آزاد ارس صادر می‌شود.
وی افزود: نخستین پروانه تولید کارگاه صنایع دستی در رشته نقاشی روی شیشه با تعداد اشتغال ۱۲ نفر صادر و به بهره برداری رسید.
سرمست با اشاره به برنامه‌های آموزشی منطقه آزاد ارس در سال ۹۲ خاطرنشان کرد: در طول سالجاری ۲۵۰ نفر در رشته‌های مختلف با سهمیه اعطایی سازمان بصورت رایگان آموزش دیده و تاکنون حدود ۷۵۰ نفر در دوره‌های آموزش رایگان صنایع دستی شرکت نموده و پس از اخذ آزمون پایان دوره، گواهینامه مهارت آموزش به هنرجویان صادر شده است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۲ رشته‌های منبت ایرانی، قلم زنی اصفهان و سراجی سنتی به لیست رشته‌های آموزشی افزوده شد اظهار داشت: استعداد و پتانسیل‌های قوی مردم و هنرمندان ارس موجب توسعه و رونق صنایع دستی در این منطقه شده است و در همین راستا برای رونق بیشتر و افزایش میزان ارزش افزوده از محل صادرات این صنایع برنامه ریزی‌های لازم انجام شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز