خبرگزاری کار ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برخی رشته‌های هنری و فرهنگی در جوار قرآن تکامل یافته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۲۶

آیین پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان شرقی برگزار شد.

ایلنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی رشته‌های هنری و فرهنگی همچنین خوشنویسی در جوار قرآن تکامل یافته‌اند.
به گزارش خبرنگار ایلنا علی جنتی در آیین پایانی سی و ششمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان شرقی افزود: رشته‌های خوشنویسی، تذهیب، صحافی و جلد سازی به برکت قرآن رشد کرده و توسعه یافته‌اند.
وی اظهارداشت: سیر تکامل خوشنویسی و رسیدن به شیوه خط ریحان، ثلثو نسخ در پناه قرآن شکل گرفته و وجود قرآن مذهب و مطلا در موزه‌ها درواقع نمایش هنرهای قرآنی است.
جنتی گفت: قرآن سخن حضرت دوست است و از زمان نزول قرآن تاکنون عالمان و اندیشمندان مبهوت زیبایی و تاثیر گذاری آن هستند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: انس با قرآن در درون انسان رشد کرده و روح انسان را تزکیه و پاکیزه می‌کند و بدون شک صیقل زنگار دل‌ها موانست با قرآن کریم و تلاوت این کلام الهی است.
جنتی تاکید کرد: امروز در کشور ما به برکت رهبری‌های مقام عظمای ولایت و به همت جوانان، اندیشمندان و عالمان، نهضت انس با قرآن نهضتی پویا و رو به رشد است و بین جوانان رواج دارد.
وی گفت: با پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بسیاری از خانواده‌های ایرانی خانواده‌های قرآنی شده‌اند که در راستای آن به معنای قرآن نیز دقت کرده و به مرحله تدبر در قرآن رسیده‌اند.
جنتی اضافه کرد: با توسعهٔ فرهنگ قرآنی و قرآن پژوهی هم حفظ و تلاوت قرآن و هم تفکر در معنی آیات این کتاب عظیم افزایش یافته و هم صد‌ها کتاب در رابطه با قرآن به چاپ رسیده است.
وی همچنین پس از این مراسم از بخش‌های مختلف کتابخانه و قرائتخانه مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز دیدن کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با هدف شرکت در آیین معارفه علی اکبر صفی‌پور به عنوان مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده بود، در جریان سفر یک روزه خود با نماینده ولی فقیه در استان دیدار و از موزه مفاخر و علمای آذربایجان نیز بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز