خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار آذربایجان شرقی:

بیوتکنولوژی افق علمی بسیار مهمی را در عرصه‌های کشاورزی گشوده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۱۱

معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی ازمدیریت ‏بیوتکنولوژی کشاورزی شمالغرب وغرب کشور بازدید کرد.

ایلنا: معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بیوتکنولوژی افق علمی بسیار مهمی را درعرصه‌های کشاورزی گشوده وتکنیک‌های جدید حاصل از آن، سریع، بسیار ویژه و در استفاده بهینه از منابع بسیار کارآمد است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد تقی پاکزاد ضمن بازدید از امکانات علمی و تخصصی بیوتکنولوژی شمالغرب وغرب کشور، درنشست مشترک با مدیر واعضای هئیت علمی این مرکز تحقیقی بخش کشاورزی افزود: باید تلاش شود با سمت و سودهی تحقیقات به نیاز‌های اصلی بخش کشاورزی، در کنار کاربردی نمایی و تجاری سازی نتایج تحقیقات، اهداف دولت تدبیر وامید در توسعه بیش از پیش کشاورزی نیز محقق شود.
وی گفت: انتظار بر این است با مدیریت دقیق و استقاده از تمام ظرفیتهای تحقیقی وعلمی، دست آوردهای این مرکز در تعامل با سایر مراکز علمی وتحقی بتواند در توسعه پایدار کشاورزی کشور و استان مفید واقع شود.
پاکزاد با تقدیر از تلاش این مجموعه در استفاده ازدانش روز دنیا، پیشرفت‌ها ودستاوردهای محققین این پژوهشکده را ارزشمند ذکر کرد وگفت: انتظار براین است پژوهشکده با توسعه ارتباط و تعامل با سایر موسسات تحقیقاتی همنام و یا مشابه تلاش بیش از پیشی را در به ثمر رساندن اهداف ملی در توسعه بخش کشاورزی داشته باشد.
لازم به ذکر است انجام تحقیقات هدفمند درعرصه فناوری‌های نوین بخش کشاورزی، به خصوص بیوتکنولوژی درراستای استفاده وبهره برداری در امر رفع مشکلات بخش کشاورزی براساس اولویتهای تحقیقاتی و تحقق ارتقا کیفیت و افزایش درآمد بخش کشاورزی در مسیر توسعه پایدار و تامین امنیت غذایی و توسعه تحقیقات در این زمینه با تولید علم به منظور ارتقاء جایگاه علمی کشور، ماموریت اصلی ومهم این پژوهشکده به شمار می‌آید.
بر پایه همین گزارش بخشی از آزمایشگاه‌های تحقیقات ژنومیکس، تحقیقات کشت بافت و انتقال ژن، تحقیقات بیوتکنولوژی میکروبی و ایمنی زیستی، تحقیقات فیزیولوژی مولکولی، تحقیقات نانوتکنولوژی کشاورزی، تحقیقات بیوانفورماتیک، تحقیقات زیست‌شناسی سیستم‌ها و گلخانه پیشرفته تحقیقاتی این پژوهشکده مورد بازدید معاون توسعه مدیریت ومنابع انسانی استاندار آذربایجان شرقی قرارگرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز