خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی:

۲۹۳ پایگاه کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری کمک‌های مردم آذربایجان شرقی را جمع آوری می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۷۰۷

امسال برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری با شعار سلامت و توانمند سازی خانواده‌ها با حضور پر نشاط نیکوکاران از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ماه سال جاری به اجرا در می‌آید.

ایلنا: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی اعلام کرد: ۲۹۳ پایگاه ثابت و سیار این نهاد در سراسر استان در هفته احسان و نیکوکاری کمک‌های مردم نیکوکار را جمع آوری می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین دشتی در گفتگو با خبرنگاران افزود: امسال برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری با شعار سلامت و توانمند سازی خانواده‌ها با حضور پر نشاط نیکوکاران از ۱۴ تا ۱۶ اسفند ماه سال جاری به اجرا در می‌آید.
وی که به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و نیز هفته احسان و نیکوکاری سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: هدف عمده جشن نیکوکاری اشاعه فرهنگ احسان و همدلی در بین مردم و نیز شناسائی خیرین نیکوکار است.
وی ادامه داد: به مناسبت ۱۴ اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)، کارکنان خدوم این نهاد در اولین روز این هفته با حضرت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز و نیز اسماعیل جبار‌زاده استاندار آذربایجان شرقی دیدار می‌کنند.
دشتی با بیان اینکه شماره حساب ۷۷۷ بانک ملی برای جمع آوری کمک‌های نقدی مردم نوعدوست استان در نظر گرفته شده است تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش، صداو سیما، سازمان دانش آموزی و نیروی مقاومت بسیج در برگزاری هر چه باشکوه‌تر هفته احسان و نیکوکاری مشارکت می‌کنند.
وی یادآور شد: پایگاههای مدارس در ۱۴ اسفند، کمیته امداد و نیروی مقامت بسیج در ۱۵ اسفند و پایگاههای مستقر در نماز جمعه و مسیرهای پیاده روی آن در ۱۶ اسفند آماده جمع آوری کمک‌های مردم نوعدوست استان است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: مردم نوعدوست استان در سال گذشته بیش از۲۵ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی در هفته احسان و نیکوکاری به نیازمندان کمک کردند.
وی با اشاره به اینکه خودکفائی مددجویان تحت حمایت رویکرد کمیته امداد استان است اظهار داشت: طی دو سال اخیر بیش از ۱۷ هزار مددجو و امسال نیز بیش از ۵ هزار نفر در سطح استان خودکفا شده‌اند که در سال آینده نیز ۱۴ هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش به خودکفائی کامل می‌رسند.
دشتی با بیان اینکه۶۰ درصد از خانوارهای تحت حمایت از خدمات تک خدمتی و چند خدمتی این نهاد بهره‌مند هستند گفت: ۴۰ درصد از مددجویان نیز مستمری ماهانه دریافت می‌کنند.
وی به اجرای موفق ۱۰ طرح کمیته امداد استان اشاره کرد و گفت: طرح رضوان با مشارکت خیرین مسکن ساز به منظور ساخت مسکن نیازمندان اجرا می‌شود و تا کنون ۴۵ میلیارد ریال به همین امر اختصاص یافته است.
دشتی با بیان اینکه ۴۰ درصد درآمد این نهاد از محل اجرای طرح‌های جدید کسب شده است خاطرنشان کرد: نزدیک به ۱۲۰ میلیارد ریال از طریق طرح اکرام و ۱۴۰ میلیارد ریال از محل زکات جمع آوری شده است.
دشتی گفت: خیرین نیکوکار استان حدود ۲۵ میلیارد ریال برای تامین هزینه‌های جهیزیه نوعروسان تحت حمایت مساعدت کرده‌اند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی به فعال سازی و توسعه شبکه‌های نیکوکاری در سطح استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۲۵ شبکه نیکوکاری فعال در مساجد استان فعال هستند و ۸ شبکه نیکوکاری نیز در حال شکل گیری است.
دشتی ادامه داد: مراکز نیکوکاری میز خدمت کمیته امداد است اما محوریت فعالیت این شبکه‌ها با مساجد می‌باشد که مدیریت و جمع آوری کمک‌های مردمی به نیازمندان توسط هیئت امنای این مساجد صورت می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه ۱۱۴ هزار خانوار به تعداد ۲۶۰ هزار مددجو تحت حمایت این نهاد قرار دارند تصریح کرد: طی چند سال اخیر ۳۲ هزار مددجو کاهش یافته است که به دلیل خودکفائی از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.
وی به رشد ۱۵ درصدی بودجه و اعتبارات این نهاد در سال آینده اشاره کرد و گفت: طی سال جاری ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبارات دولتی این نهاد بوده و ۷۳۰ میلیارد ریال نیز توسط جلب کمک‌های مردمی جمع آوری شده است.
دشتی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد در بین مددجویان تحت حمایت بسیار پائین است افزود: با اجرای سیستم مددکاری اجتماعی در این نهاد این آسیب‌ها به حداقل رسیده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی گفت: مردم نوعدوست استان در جشن عاطفه‌ها ۳۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی به دانش آموزان بی‌بضاعت کمک کرده‌اند.
وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۰۰ دانشجو در استان تحت حمایت این نهاد قرار دارند افزود: ۵ هزار خانواده یتیم تحت حمایت نیز از مساعدت ۱۲۰ میلیارد ریالی خیرین نیکوکار بهره‌مند شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه برای احداثمسکن و یا تهیه نقشه مسکن مددجویان هزینه‌ای از آنان دریافت نمی‌شود تصریح کرد: علاوه بر آن انشعاب آب، برق و گاز مددجویان نیازمند نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز