خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۶۵۱

علی‌اکبر صفی‌پور به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی معرفی شد.

ایلنا: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ظهر امروز دوشنبه طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجتمع فرهنگی ۲۹ بهمن تبریز معرفی شد.
به گزارش " ایلنا " در آیین معارفهٔ مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی که با حضور آیت‌الله «محسن مجتهدشبستری» نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعهٔ تبریز، «اسماعیل جبارزاده» استاندار آذربایجان‌شرقی، «سیدشهاب‌الدین حسینی» مدیرکل اوقاف و امور خیریه و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگ و هنر استان برگزار شد، حکم انتصاب «علی‌اکبر صفی‌پور» توسط «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به وی اعطاء ‌شد.
در حکم «علی جنتی» خطاب به علی اکبر صفی‌پور آمده است: «نظر به سوابق علمی و فرهنگی و تجربیات ارزنده جناب عالی، به موجب این حکم به سمت» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی «منصوب می‌شوید. امید می‌رود با استعانت از خداوند متعال و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود و نیروهای کارآمد و فرهیخته و تعامل سازنده با مسئولان و مدیران استان و ارتباط نزدیک با اصحاب فرهنگ و هنر و مردم فرهنگ دوست و هنرپرور استان آذربایجان شرقی، در جهت رشد فضایل اخلاقی و شکوفایی و اعتلای فرهنگ و هنر اسلامی و ایرانی موفق و موید باشید.»
براساس این گزارش، «علی‌اکبر صفی‌پور» متولد ۱۳۴۶ شبستر بوده و هم اکنون معاون کتابخانه ملی ایران می‌باشد و در رزومه کاری خود مدیریت مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بنیاد فارس‌شناسی، قائم مقام انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان فارس و… را دارد.
صفی‌پور کار‌شناسی تاریخ خود را از دانشگاه شیراز، کار‌شناسی ارشد تاریخ خود را از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران و دکترای تاریخ ایران بعد از اسلام را از‌‌ همان دانشگاه گرفته است.
علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که صبح امروز با استقبال استاندار آذربایجان شرقی وارد تبریز شده بود، در این آیین، علی‌اکبر صفی‌پور را به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان معرفی کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر احیای سبک زندگی ایرانی - اسلامی، خواستار تکیه تمامی اصحاب فرهنگ و هنر بر فرهنگ بومی و ملی شد و از مسوولان فرهنگی آذربایجان خواست به دنبال کار فرهنگی در حوزه کشورهای همسایه همچون ترکیه و جمهوری آذربایجان باشند.
علی جنتی در ادامه تبادل افکار و تضارب آرا در حوزه فرهنگ و هنر را از سیاست‌های دولت تدبیر و امید در این حوزه عنوان کرد.
وی لزوم استفاده از تمام ابزار‌ها برای ارتقای سطح فرهنگی در کشور را یادآور شد و اظهار داشت: امروز بدخواهان ملت ایران با استفاده از تمام ابزارهایی که در اختیار دارند به دنبال تاثیرگذاری بر فرهنگ و تغییر سبک زندگی این ملت هستند و وظیفه ماست که با تکیه بر فرهنگ بومی و دینی خود و با بهره‌گیری از تمام ابزار‌ها با این هجمه فرهنگی مقابله کنیم.
جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی هم در سخنان کوتاهی در این مراسم، برای مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آرزوی موفقیت کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در سفر به تبریز، با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با آیت‌الله مجتهد شبستری دیدار و گفت‌وگو کرد.
بازدید از موزه علمای آذربایجان و مجموعه فرهنگی مقبرة‌الشعرا و شرکت در آیین تجلیل از نخبگان قرآنی آذربایجان شرقی، از دیگر برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر به تبریز است.
جنتی را در این سفر یک‌روزه، معاون قرآن و عترت و مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی می‌کنند

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز