خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی:

۲۸۰ هزار و ۵۰۴ بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی آذربایجان شرقی انجام شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۴۴۳

بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی برای کنترل و نظارت بر بازارخریدهای نوروزی آمادگی کامل دارند.

ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: ۲۸۰ هزار و ۵۰۴ مورد بازرسی از بنگاه‌های اقتصادی استان در ۱۱ ماه سال جاری انجام شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمد جعفر عظمایی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران افزود: این میزان بازرسی منجر به تشکیل ۱۶ هزار و ۵۴۹ فقره پرونده تخلف اقتصادی شده است.
وی خاطرنشان کرد: تعداد بازرسی‌های انجام گرفته در سال جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل از رشد ۱۱درصدی برخوردار بوده، همچنین تعداد پرونده‌های متشکله ۱۱ ماهه امسال نیز نسبت به سال گذشته بیانگر رشد ۷ درصدی در این خصوص است.
عظمایی یادآور شد: درج نکردن قیمت، گرانفروشی، صادر نکردن فاکتور یا صورتحساب، عرضه و فروش کالای قاچاق، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و کم فروشی و تقلب در کسب از مهم‌ترین عناوین تخلفات اقتصادی بوده است.
وی با اشاره به افزایش ۷ درصدی تعداد بازرسیهای بخش قاچاق کالا و نیز افزایش ۱۲ درصدی پرونده‌های متشکله در این حوزه افزود: در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۳ هزار و ۶۰۵ مورد بازرسی در حوزه کالاهای قاچاق کالا انجام گرفته که منجر به کشف و تشکیل ۸۹۳ مورد پرونده شده است.
عظمایی تعدادگزارشات دریافتی قابل پیگیری مردمی از تخلفات واحدهای صنفی و خدماتی در این مدت را بالغ بر ۱۱ هزار مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد گزارش مردمی ۱۰ هزار و ۷۸۶ مورد آن منجر به تشکیل پرونده تخلف شده است.
وی ادامه داد: تعداد گزارشات دریافتی از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری سازمان و شکایات حضوری و رسیدگی شده تا ابتدای اسفند ماه جاری کاهش ۹ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.
عظمایی بر آمادگی کامل بازرسان معاونت نظارت و بازرسی سازمان برای دریافت و رسیدگی به شکایات حضوری و تلفنی شهروندان در ایام پایانی سال و خریدهای نوروزی تاکید کرد و از صاحبان بنگاه‌های اقتصادی استان خواست تا نسبت به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا‌ها و رعایت ضرایب سود قانونی و پرهیز از کم فروشی و تقلب در کسب اهتمام ورزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز