خبرگزاری کار ایران

مدیرجهادکشاورزی ملکان:

میزان تولید بوقلمون در ملکان به بیش از ۵۰ هزار قطعه خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۶۳

سالانه ۲۰ هزار قطعه جوجه بوقلمون بومی در ملکان تولید می‌شود.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان گفت: با تولید ۲۰ هزار قطعه جوجه بوقلمون بومی و پرورش ۵ هزار قطعه به روش صنعتی، بخش مهمی از نیازهای استان‌های آذربایجان غربی و شرقی توسط این شهرستان تامین می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا حسینعلی فتحی با بیان اینکه در تولید این محصول رتبه بر‌تر استان در سالجاری نصیب تولیدکنندگان ملکانی شده است افزود: امسال بالغ بر چهار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه این رشته به متقاضیان پرداخت شده و پیش بینی می‌شود در سال ۹۳، میزان تولید بوقلمون در سطح این شهرستان به بیش از ۵۰ هزار قطعه بالغ شود.
وی گفت: افزون بر یک واحد پرورش بوقلمون فعال به شیوه صنعتی در سطح این شهرستان، سالانه نزدیک به ۱۰هزار قطعه نیز به صورت سنتی در منازل روستایی پرورش داده شده و با اجرای طرح توسعه تولید آن در ملکان، برای یکصد نفر از علاقه مندان به فعالیت دراین زمینه تولیدی، به صورت مستقیم وغیر مستقیم اشتغال مولد مهیا شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکان از راه اندازی ۱۰ مرکز پرورش مرغ بومی در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در این مراکز سالانه بیش از ۵۰ هزار قطعه مرغ بومی پرورش و توزیع می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز