خبرگزاری کار ایران

مدیر کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسعه و حمایت از موسیقی نواحی است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۲۰

برگزاری جشنواره‌های موسیقی در همه استان‌های کشور برای معرفی و شناخته شدن آن سطح ملی و حضور در جشنواره بین المللی موسیقی فجر از برنامه‌های این وزارت خانه است و جشنواره موغام نیز تلاشی موفق در این راستاست.

ایلنا: مدیر کل موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاست جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توسعه و حمایت از موسیقی نواحی در ایران خواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا پیروز ارجمند در آیین اختتام دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان در تبریز افزود: تلاش وزارت خانه بر این پایه استوار است و برنامه وزرات خانه در راستای حمایت از جشنوراه‌هایی چون جشنواره موغام خواهد بود.
وی با بیان اینکه ایران از تنوع فرهنگی و هنری قابل توجهی در حوزه موسیقی بهره‌مند است اظهار داشت: سیاست فعلی این وزارت خانه حمایت از انواع موسیقی در استان‌های کشور است تا با توسعه متوازن آن بتوان به نوعی از عدالت در توزیع امکانات و تعامل و تبادل فرهنگی دست یافت.
ارجمند خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره‌های موسیقی در همه استان‌های کشور برای معرفی و شناخته شدن آن سطح ملی و حضور در جشنواره بین المللی موسیقی فجر از برنامه‌های این وزارت خانه است و جشنواره موغام نیز تلاشی موفق در این راستاست.
وی ابراز امیدواری کرد که این جشنواره بتواند در سال آینده نماینده‌ای به جشنواره موسیقی فجر معرفی کرده و به شناخته شدن هر چه بیشتر این موسیقی کمک کند.
ارجمند تلاش برای برگزاری جشنواره موسیقی فجر در همه استان‌های کشور از برنامه‌های مرکز تحت مدیریت خود برشمرد و افزود: این اقدام در سالجاری در شش استان کشور به صورت آزمایشی اجرا شد و این امید هست که در جشنواره سال آینده همه استان‌ها شاهد اجراهای هنرمندان سراسر کشور باشند.
وی تاکید کرد: تلاش ما بر این پایه است که جشنواره موسیقی فجر برایندی از موسیقی همه ایران باشد و صرفا نماینده موسیقی تهران و پایتخت نابشد.
ارجمند خاطرنشان کرد: این تلاش می‌تواند به شنیده شدن صدای همه اقلیم ایران منجر شود.
وی به ویژگی‌های موسیقی موغام اشاره کرد و گفت: موسیقی موغام از جمله گونه‌های موسیقی است که واجد ویژگی‌های فرهنگی و معنایی بالایی است و قابلیت طرح در هر برهه‌ای را دارد.
ارجمند، گستره موسیقی موغام را از شمال آفریقا تا چین خواند و افزود: اقلیم فرهنگی موغام، این قابیلت را دارد که در سطح بین المللی برگزار شود و پذیرای داوران و هنرمندانی از کشورهایی باشد در این حوزه فرهنگی فعالیت می‌کنند.
وی با مثبت ارزیابی کردن نتایج فعلی جشنواره خاطر نشان کرد: جشنواره موغام تبریز نیز می‌تواند در این راستا عمل کند و به سمت بین المللی شدن حرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز