خبرگزاری کار ایران

معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:

استمرار در برگزاری جشنواره موغام نهادی تخصصی در موسیقی مقامی ایجاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۱۹

برای ارتقای این جشنواره می‌توان نسبت به علمی کردن آن و استخراج نکات علمی و پژوهشی پیش رفت.

ایلنا: معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: جشنواره با استمرار و برگزاری حرفه‌ای می‌تواند به نهادی مرجع و تخصصی در موسیقی مقامی آذربایجان تبدیل شود.
به گزارش ایلنا سیدقاسم ناظمی با بیان اینکه جشنواره موسیقی مقامی حرکتی ارزنده در نوع خود است گفت: برای ارتقای این جشنواره می‌توان نسبت به علمی کردن آن و استخراج نکات علمی و پژوهشی پیش رفت.
وی افزود: جشنواره موغام از این پتانسیل بهره‌مند است و می‌تواند از این ظرفیت برای غنی‌تر کردن جشنواره و کسب نتایج مطلوب‌تر بهره برد.
ناظمی با «کم نظیر» خواندن فرصت جشنواره موغام برای تبریز گفت: نظیر این جشنواره تاکنون در ایران برگزار نشده است و این مساله به خودی خود یک فرصت است و می‌تواند به عاملی برای ارتقای فرهنگی و تبدیل شدن تبریز به عنوان قطب فرهنگی تبریز از این لحاظ بدل شود.
وی با اشاره به ریشه تاریخی موسیقی موغام در پهنه فرهنگی ایران و آذربایجان گفت: با استاندار‌تر کردن جشنواره و سوق دادن آن به سمت جشنواره‌ای بین المللی، می‌توان نتایجی بهتر کسب کرد و هویت تبریز را در این راستا ارتقا داد.
ناظمی از جدی کردن امر داوری جشنواره و تلاش برای «بی‌تعارف» نمودن این روند به عنوان راهکاری برای کسب نتایج بهتر یاد کرد و گفت: داوران جشنواره باید در ادوار بعدی، و نه ضرورتا ادوار اولیه آن در پی راضی کردن شرکت کنندگان نباشند و در این راستا علمی و دقیق کار کنند.
وی دستاورد این رویکرد را ارتقای سطح موسیقی موغام و اعتبار بخشی به جشنواره خواند و گفت: این امر جشنواره را به محملی معتبر به لحاظ علمی تبدیل می‌کند و حتی می‌تواند زمینه‌ای برای آگاهی‌های آکادمیک باشد.
ناظمی تاکید کرد: جشنواره با استمرار و برگزاری حرفه‌ای می‌تواند به نهادی مرجع و تخصصی در موسیقی مقامی آذربایجان تبدیل شود.
وی استمرار در برگزاری جشنواره را اصلیترین راه موفقیت جشنواره خواند و افزود: این جشنواره می‌تواند به یک جریان موفق فرهنگی تبدیل شود و بخشی از هویت تبریز را معنا بخشد.
ناظمی تبدیل شدن جریان فرهنگی جشنواره موغام را یک اتفاق فرخنده توصیف کرد که می‌تواند در تولید محصولات موسیقی و نیز استخراج مبانی دانشگاه و علمی کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز