خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

بیش از پنج‌هزار میلیون ریال تخفیف به مشترکان صنعتی در طرح تعمیرات و تعطیلات تابستان ارایه شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۱۶

مدیریت تعطیلات سالانه و تعمیرات دوره‌ای واحدهای صنعتی ضروری است.

ایلنا: معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تبریز از ارایه بیش از پنج‌هزار میلیون ریال تخفیف به مشترکین صنعتی همکار در طرح تعمیرات و تعطیلات تابستان سال جاری خبر داد.
به گزارش " ایلنا "، " علی رمضانی " در دومین سمینار مدیریت مصرف صنایع در تبریز گفت: توسعه تاسیسات الکتریکی می‌تواند یکی از راهکار‌ها به منظور تامین نیاز مصرف مشترکین و تداوم برق مطمئن و پیشگیری از خاموشی‌های حاصل از کمبود برق باشد اما با توجه به وجود محدودیت‌ها در تولید، انتقال و توزیع انرژی الکتریکی و همین طور هزینه‌های بسیار بالای سرمایه‌گزاری در این خصوص، امر مدیریت مصرف انرژی الکتریکی بیش از پیش حائز اهمیت خواهد بود.
وی ادامه داد: این امر، علاوه بر تامین برق پایدار مشترکین، مانع از هدر رفتن سرمایه‌های کلان ملی خواهد شد. در این راستا، استفاده از ظرفیت صنایع بزرگ و جلب همکاری آنان در زمینه اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق خصوصاً همکاری در تعطیلات تابستانی مورد توجه است.
رمضانی تاکید کرد: با توجه به اهمیت انرژی و فراهم کردن عوامل انگیزشی توسط شرکت‌های برق و برنامه‌ریزی منسجم، همکاری صنایع باید بیش از پیش جلب شود.
لزوم مدیریت تعطیلات سالانه و تعمیرات دوره‌ای واحدهای صنعتی
رمضانی ادامه داد: در این راستا، کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی با در خواست شرکتهای توزیع و برق منطقه‌ای، برنامه‌ کاری خود را به ویژه در ماه‌های فصل تابستان که حداکثر مصرف برق را داریم، طوری تنظیم می‌کنند که به تامین برق‌ مطمئن، کمک می‌کنند؛ و در مقابل از سیاست‌های تشویقی شرکت‌های توزیع برق و برق منطقه‌ای بهره‌مند می‌شوند.
وی با اشاره به فصل چهارم قانون برنامه سوم توسعه در خصوص تعیین ساعات کار واحدهای مصرفی خاطرنشان کرد: بر این اساس، تمام مشترکین صنعتی که میزان برق مصرفی آن‌ها، یک مگاوات و بیشتر از آن است، موظفند تعطیلات سالانه و تعمیرات دوره‌ای واحدهای خود را در فصل تابستان هر سال، اجرا نموده و برنامه زمان‌بندی شده آن‌ را به شرکتهای توزیع اعلام نمایند.
وی در عین حال اظهار داشت: در صورت رعایت نشدن این ماده قانونی شرکت توزیع مجاز است نسبت به تنظیم برنامه تامین انرژی این واحد‌ها اقدام کنند.
مکانیزم‌های تشویقی وزارت نیرو، در ازای همکاری مشترکین صنعتی
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه بهای انرژی مصرفی واحدهایی که مقررات مربوط به تنظیم برنامه فصلی را رعایت کنند، در سایر اوقات غیر اوج مصرف، ارزان‌‌تر محاسبه خواهد شد، به تفاهم‌نامه منعقده بین وزرای صنایع و نیرو در سال ۸۹ اشاره کرد و گفت: واحدهای صنعتی مشمول همکاری در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی، در دوره زمانی یکم خرداد تا یکم شهریور، با جابجایی تعطیلات هفتگی از روز جمعه به یکی از روزهای هفته بجز پنجشنبه‌ها، جابجایی شیفت دوم به شیفت شب در دوره زمانی اجرای طرح، انجام تعمیرات و اجرای تعطیلات سالانه در محدوده زمانی اجرای طرح و صرفه‌جویی در مصرف برق به میزان ۱۰ درصد، از مکانیزمهای تشویقی وزارت نیرو برخوردار خواهند بود
وی همچنین با بیان اینکه بازه زمانی یکم خرداد تا یکم شهریور، با تشخیص شرکت‌های توزیع قابل تغییر است، تاکید کرد: بایستی دقت گردد در بازه همکاری، از انجام هر گونه فعالیتی که منجر به ثبت دیماند مازاد بر توافق گردد خودداری شود در غیر این صورت مشترک صنعتی که انرژی مصرفی خود را کاهش داده ولی بعلت رعایت نکردن مورد فوق حداقل کاهش ۱۰ درصد دیماند را نداشته باشد، مشمول پاداش نخواهد بود.
وی ادامه داد: تنها صنایعی می‌توانند در طرح شرکت نکنند که مجوز لازم را از کمیسیون ذی‌صلاح دریافت و ارایه دهند.
رمضانی با بیان این‌که واحدهای صنعتی با قدرت ۲۰۰ کیلووات و بالا‌تر نیز می‌توانند در این بازه زمانی، در طرح مشارکت داشته و از مزایای آن بهره‌مند شوند، گفت: هر گونه تغییرات در پروسه تولید و شیفت‌های کاری و به طور کلی هر گونه اقدام ابتکاری که منجربه کاهش دیماند مصرفی شود، باعثپررنگ‌تر شدن سیاست‌های تشویقی وزارت نیرو در قبال همکاری صمیمانه واحدهای صنعتی خواهد شد.
اختصاص ۱۷ مگاوات سهمیه کاهش پیک بار جهت جلب همکاری صنایع
وی به سهمیه کاهش پیک بار تعیین شده برای شرکت توزیع نیروی برق تبریز از سوی شرکت توانیر اشاره کرد و افزود: این سهمیه، برای سال جاری، ۱/۳۹ مگاوات بود که از این مقدار ۴/۱۱ مگاوات سهم پروژه‌های بهره‌برداری، ۶ مگاوات سهم پروژه‌های خدمات مشترکین و ۷/۲۱ مگاوات سهم پروژه‌های مدیریت مصرف بود. از سهم تخصیصی به مدیریت مصرف مقدار ۱۷ مگاوات به جلب همکاری صنایع در طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی تخصیص داده شده بود.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته، به منظور جلب همکاری صنایع تحت پوشش شرکت توزیع نیروی برق تبریز در طرح تعطیلات و تعمیرات سال ۹۲و همچنین ترغیب صنایع به جابجایی شیفت کاری از ساعت اوج بار به کم‌باری یا می‌ان‌باری، ۳۵۰ مکاتبه با مشترکین صنعتی با دیماند بالای ۲۰۰ کیلووات صورت گرفته بود.
اعلام آمادگی ۸۹ واحد صنعتی در طرح تابستانی سال ۹۲
وی با اشاره به اعلام آمادگی ۸۹ واحد صنعتی جهت همکاری با شرکت توزیع نیروی برق تبریز در طرح تابستانی سال ۹۲ گفت: از این تعداد، ۷۲ واحد صنعتی، با حایز بودن، شرایط لازم، مشمول تخفیف شدند.
رمضانی اظهار داشت: با همکاری انجام شده علاوه بر تحقق سهمیه پروژه ها‌ی پیک‌سایی مدیریت مصرف، بویژه در بخش صنایع و طرح تعطیلات و تعمیرات تابستانی، دیماند کاهش یافته همزمان نیز از ۱/۳۰ مگا وات در سال گذشته به ۴/۳۴ مگا وات در سال جاری افزایش یابد.
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تبریز در پایان اظهار امیدواری کرد، دستاوردهای دومین سمینار مدیریت مصرف صنایع، کاهش نیاز مصرف واحدهای صنعتی و اطمینان‌خاطر از تامین برق مستمر در تابستان سال آینده را در پی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز