خبرگزاری کار ایران

با اجرای پروژه‌های کاهش پیک بار و مدیریت مصرف

سالانه ۲ هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات از نیاز مصرف شبکه سراسری در روزهای اوج بار کاسته شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۱۲

توزیع برق تبریز، در رده‌بندی پیک‌سایی کشور رتبه ششم را دارد.

ایلنا: مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر از رتبه ششم شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در رده‌بندی پروژه‌های کاهش پیک(پیک‌سایی) ‌خبر داد.
به گزارش ایلنا، علیرضا احمد یزدی در دومین سمینار مدیریت مصرف صنایع در تبریز اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق تبریز، در گروه شرکت‌های بزرگ توزیع برق قرار داشته و در بین ۱۵ شرکت عضو این گروه، رتبه ششم را در زمینه پروژه‌های کاهش پیک از آن خود کرده است.
وی افزود: با اجرای پروژه‌های کاهش پیک بار و مدیریت مصرف، سالانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات از نیاز مصرف شبکه سراسری در روزهای اوج بار –که مربوط به فصل پیک تابستان است - کاسته شده است.
وی با بیان اینکه با اقدامات بهینه‌سازی مصرف برق موفق شدیم سالانه به طور متوسط دو هزار مگاوات از نیاز مصرف را کاهش دهیم، تصریح کرد: در سال ۹۲ پیش‌بینی نیاز مصرف شبکه سراسری ۴۷ هزار و ۲۰۰ مگاوات بود که با اجرای طرح‌های بهینه‌سازی در پیک شبکه سراسری، میزان مصرف نسبت به پیش‌بینی اولیه، ۱۵۰۰ مگاوات کاهش یافت.
یزدی جلب همکاری مشترکین صنعتی را از جمله رویکردهای شاخص شرکت‌های توزیع در راستای مدیریت مصرف و کاهش پیک خواند و افزود: این روند از سال ۸۳ شروع شده و طی آن، تعداد مشترکین صنعتی همکار از ۴۰۶ مشترک به ۲۲۲۱ مشترک در سال جاری رسیده است.
وی با تاکید بر اجرای رویکردهای فرهنگی در راستای تحقق اهداف اصلاح الگوی مصرف گفت: در بخش فرهنگی، با هماهنگی شرکت‌های توزیع، اطلاع‌رسانی قابل‌توجهی برای مشترکین خانگی انجام شده که باعثصرفه‌جویی ۵۰۰ مگاواتی در نیاز مصرف شبکه سراسری شده‌است.
وی در ادامه به شرایط پیک تابستان سال آینده اشاره کرد و گفت: با مطالعات صورت‌گرفته توسط دیسپاچینگ‌ملی، پیش‌بینی می‌شود نیاز مصرف شبکه سراسری در شرایط پیک تابستان سال آینده به ۵۰ هزار مگاوات برسد که از این مقدار، ۲۳۰۰ مگاوات سهمیه کاهش پیک توسط معاونت هماهنگی توزیع شرکت توانیر اختصاص داده‌شده و برای تحقق آن برنامه‌های خاصی در نظر گرفته‌شده است.
مدیر دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر با بیان اینکه حدود ۳۵۰۰ مگاوات سهمیه کاهش پیک، بین شرکت‌های توزیع نیروی‌برق، برق‌منطقه‌ای و سازمان‌بهره‌وری‌انرژی(سابا) تقسیم شده‌است، گفت: در این راستا، سهم شرکت‌های توزیع نیروی برق در حدود دو هزار مگاوات بوده و برای هر یک از ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق در سطح کشور، سهمیه‌ای به عنوان کاهش پیک بار سال ۹۳ اعلام شده‌ است.
وی تصریح کرد: این سهمیه‌ها به ۱۵ پروژه کاهش پیک تقسیم می‌شود که از مجموع آن‌ها، شش پروژه در زمینه اقدامات مدیریت مصرف، شش پروژه در زمینه اقدمات بهره‌برداری و سه پروژه نیز در زمینه اقدامات خدمات مشترکین است.
وی با تاکید بر افزایش هر چه بیشتر تعامل واحدهای صنعتی و کشاورزی و شرکت‌های توزیع برق خاطرنشان کرد: مشترکین صنعتی و کشاورزی در حالی، در مجموع، حدود دو درصد از مشترکین کل کشور را تشکیل می‌دهند که سهم مصرفشان، برابر با ۵۱ درصد انرژی الکتریکی کشور است، بنابراین با هماهنگی‌هایی که انتظار داریم بین شرکت‌های توزیع - مخصوصا شرکت توزیع برق تبریز - و مشترکین کشاورزی و صنعتی صورت پذیرد، می‌‌توان گام‌های بلند در مسیر مدیریت مصرف انرژی و کاهش نیاز مصرفی برداشت.
وی افزود: از سایر مشترکین تحت پوشش تبریز و سایر شرکت‌های توزیع انتظار داریم با افزایش سطح تعامل و همکاری، مانند سال‌های گذشته، به تامین برق پایدار در تابستان سال آینده کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز