خبرگزاری کار ایران

ایجاد مدارس جدید در شهر سهند ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۰۸

با واگذاری بقیه ۳۵ هزار و ۵۰۰ واحد از مساکن مهر در سال آینده به ۲۵ باب مدرسه جدید ۱۲ کلاسه نیازمندیم و این در حالی است که در حال حاضر ۵ باب مدرسه در دست احداثداریم.

ایلنا: فرماندار شهرستان اسکو در جلسه شورای اموزش و پرورش این شهرستان بر لزوم احداثفضا‌های آموزشی مورد نیاز در شهر جدید سهند تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا مرتضی علیخانی در این جلسه به آمار رو به افزون جمعیت دانش آموزی در شهر جدید سهند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۸ هزار دانش اموز در مقاطع مختلف تحصیلی در شهر سهند مشغول تحصیل هستند که تنها ۳ هزار نفر آن طی سالجاری به جمعیت دانش آموزی این شهر اضافه شده است.
وی گفت: با واگذاری بقیه ۳۵ هزار و ۵۰۰ واحد از مساکن مهر در سال آینده به ۲۵ باب مدرسه جدید ۱۲ کلاسه نیازمندیم و این در حالی است که در حال حاضر ۵ باب مدرسه در دست احداثداریم.
فرماندار شهرستان اسکو استفاده از بخش خصوصی و بهره گیری از کمک خیرین مدرسه ساز را تنها راه کار حل مشکل کمبود فضای اموزشی در شهر سهند دانست و گفت: زمین مورد نیاز برای ایجاد فضای اموزشی در شهر سهند توسط شرکت عمران این شهر تدارک دیده شده و تنها مشکل موجود تامین اعتبار برای ساخت این مدارس است.
فرسوده بودن مدارس شهر اسکو معضلی دیگر مدیر آموزش و پرورش شهرستان اسکو هم به فرسوده بودن مدارس شهر اسکو اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۵ باب مدرسه قدیمی و فرسوده در شهر اسکو وجود دارد که دارای عمری بالای ۵۰ سال بوده و جوابگوی نیاز‌های اموزشی این شهر نمی‌باشد و نیاز فوری به تخریب و بازسازی دارند.
عزیر آقایی همچنین به کسب رتبه اول این شهرستان از نظر باسوادی در سطح استان اشاره کرد و گفت: شهرستان اسکو با ۹۷ درصد باسوادی رتبه اول استانی را در این خصوص به خود اختصاص داده و در حال حاضر ۲۰۷ نفر کم سواد بالای ۵۰ سال در قالب ۱۸ کلاس درس در کلاس‌های نهضت سواد آموزی مشغول سواد اموزی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز