خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

اطمینان می‌دهیم که فضای لازم برای سرمایه‌گذاری در آذربایجان شرقی آماده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۹۵

باید در اوایل سال آینده معلوم شود که هر شهرستان چه زمینه‌هایی برای توسعه دارد و برای استفاده از این ظرفیت‌ها چه کارهایی باید انجام شود.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: باید تلاش کنیم فضای رکود اقتصادی استان در سال جدید شکسته شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل جبارزاده که در سومین نشست مشترک خود با مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با محوریت نقش دستگاه‌های امنیتی، نظارتی و قضایی استان در حمایت از فضای سرمایه‌گذاری و با حضور مسوولان این دستگاه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ثابت کردند که فوق‌العاده نسبت به انقلاب و کشور خود پای‌بند و پشتیبان هستند و امیدوارم ما هم بتوانیم درشان و شایستگی این مردم خدمت کنیم.
وی با اشاره به اینکه دغدغه حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید بین نمایندگان استان وجود دارد، افزود: امروز اطمینان می‌دهیم که فضای لازم برای سرمایه‌گذاری آماده است و تمام دستگاه‌های استان در این خصوص هماهنگی دارند.
جبارزاده با اشاره به مطالعه و تدوین برنامه توسعه استان، همکاری نمایندگان مجلس را در این زمینه خواستار شد و گفت: ظرفیت‌های استان در این برنامه باید شناسایی شود
وی افزود: باید در اوایل سال آینده معلوم شود که هر شهرستان چه زمینه‌هایی برای توسعه دارد و برای استفاده از این ظرفیت‌ها چه کارهایی باید انجام شود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید به موضوع توسعه، صرفا نگاه استانی داشته باشیم، افزود: در این راستا جلساتی با استان‌های همسایه تشکیل و هماهنگی لازم برای اجرای برخی پروژه‌های مشترک منطقه‌ای مانند آزادراه تبریز - بازرگان انجام می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه تمام هم و غم مدیریت اجرایی استان در سال ۹۳، شکسته شدن فضای رکود اقتصادی با فعال کردن پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری است، افزود: با توجه به محدودیت منابع دولتی، در تلاش هستیم با روش‌های جدید و با کمترین وابستگی به بودجه دولت، روند توسعه استان را دنبال کنیم.
جبارزاده در خصوص بحثسلامت اداری نیز گفت: دستگاه‌های نظارتی در این خصوص حساسیت کافی دارند و امروز این باور در سیستم اجرایی استان ایجاد شده است که به طور مستمر تحت نظارت هستند.
وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از مفاسد اداری پیشگیری کنیم، افزود: در مواردی که دستگاه‌های نظارتی و قضایی تشخیص دهند تخلفی صورت گرفته قطعا با آن برخورد خواهد شد و اگر چنین برخوردهایی صورت گرفت نباید تصور شود که تسویه حساب سیاسی یا جناحی است.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه توجه به بخش خصوصی را از اهداف اصلی دولت عنوان کرد و گفت: با توجه به ادامه محدودیت منابع دولتی، حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های اقتصادی جزو ضروریات است و ما از لحظه ورود به استان، به دنبال رفع نگرانی و دغدغه سرمایه‌گذاران و فراهم کردن زمینه فعالیت آن‌ها هستیم.
وی با بیان اینکه کارهای خوبی در این زمینه شروع شده، افزود: حضور سرمایه‌گذاران نیاز به همدلی همه دستگاه‌ها و افراد مسوول دارد.
جبارزاده با اشاره به بحثاحیای دریاچه ارومیه و ایجاد فرهنگستان زبان آذری که از وعده‌های انتخاباتی دکتر روحانی بود، گفت: هر دوی این موضوعات دستاویز فرصت‌طلبان و تفرقه‌افکنان بود که خوشبختانه امروز با تدبیر دولت، به فرصتی برای توسعه استان تبدیل شده است.
وی تاکید کرد: نباید اجازه دهیم چنین موضوعاتی به سمت امنیتی شدن پیش برود، بلکه باید احساسات و مطالبات عمومی را در این زمینه هدایت کرده و اجازه سوءاستفاده به بدخواهان ندهیم.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان تصریح کرد: علی‌رغم مشکلات، استان را دارای ظرفیت‌های طبیعی و انسانی بسیار می‌دانم و به آینده استان بسیار امیدوارم.
در این جلسه همچنین نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز دیدگاه‌های خود را در خصوص بحثسرمایه‌گذاری ارایه کردند که مهم‌ترین مطالب مطرح شده عبارتند از:
- اگر تولید و اشتغال تابعی از سرمایه‌گذاری است، سرمایه‌گذاری هم تابعی از امنیت است
- مشکل سرمایه‌گذاری استان، عدم امنیت نیست، بلکه عدم احساس امنیت است
- آذربایجان شرقی باید محوریت سرمایه‌گذاری استان‌های همجوار و کشورهای همسایه باشد
- اقدامات نرم‌افزاری و فضاسازی رسانه‌ای در کنار ایجاد زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری ضروری است
- باید تعریف مشترکی از باید‌ها و نبایدهای حمایت از سرمایه‌گذاری ارایه شود
- مجلس برای هماهنگی با مسوولان در زمینه حمایت از سرمایه‌گذاری آماده است
- در خصوص پذیرش سرمایه‌گذاری و ایجاد فضای امن برای سرمایه‌گذاری باید فرهنگ‌سازی عمومی صورت گیرد
- وضعیت سرمایه‌گذاری و شاخص‌های پیشرفت و توسعه استان مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد
- روند واگذاری پروژه‌های سرمایه گذاری، ارایه تسهیلات و اراضی مورد نظارت دقیق قرار گیرد
مسوولان دستگاه قضایی، نهادهای نظارتی و امنیتی استان هم در این نشست در خصوص نقش این نهاد‌ها در حمایت از فضای سرمایه‌گذاری توضیحاتی ارایه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز