خبرگزاری کار ایران

فرماندار آذرشهر:

ثبت برندگردو و خشکبار به نام آذرشهر، آرزوی دیرین بازرگانان منطقه است / جشنواره ملی خشکبار برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۸۷

با توجه به حجم مبادلات انجام یافته در زمینه خشکبار در سرای کشمشچی این شهرستان و با عنایت به میزان اشتغال زایی موجود و بالقوه در این عرصه، این بازارچه باید توسعه یافته و دراین راستا همکاری وتعامل نهادهای مسئول سطح شهرستان جهت تحقق این موضوع بسیار مهم خواهد بود زیرا در شرایط فعلی این سرا جوابگوی میزان عرضه نیست.

ایلنا: فرماندار شهرستان آذرشهرگفت: آرزوی دیرین بازرگانان منطقه، ثبت برند گردو وخشکبار به نام شهرستان آذرشهر بوده و با توجه به حجم تولید محصولات خشکباری و در کنار آن قدمت بسیار دیرین تولید این محصولات در سطح این شهرستان، باتلاش نماینده مردم و تعامل شهرداری وشورای شهر، راه اندازی بازارچه دائمی عرضه محصولات خشکباری به صورت مدرن، بخش مهمی از مشکلات عرضه محصول تولیدکنندگان را مرتفع خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا اسماعیل آذریان در نشست با عرضه کنندگان و فعالان بازار آجیل و خشکبار در شهرستان آذرشهر که با حضور مسئولانی استانی و شهرستانی تشکیل شده بود افزود: با توجه به حجم مبادلات انجام یافته در زمینه خشکبار در سرای کشمشچی این شهرستان و با عنایت به میزان اشتغال زایی موجود و بالقوه در این عرصه، این بازارچه باید توسعه یافته و دراین راستا همکاری وتعامل نهادهای مسئول سطح شهرستان جهت تحقق این موضوع بسیار مهم خواهد بود زیرا در شرایط فعلی این سرا جوابگوی میزان عرضه محصولات خشکباری تولیدی در سطح شهرستان نیست.
وی با اشاره به اینکه در خصوص فرآوری محصولات خشکباری شهرستان و مناطق همجوار اقدامات قابل توجهی تا بحال انجام یافته است، افزود: تصویب اعتباری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال طی سال گذشته از جمله این اقدامات بوده وامید می‌رود با جذب سرمایه‌های لازم بخصوص سرمایه‌های بخش خصوصی، این صنعت درسطح منطقه از رشد پایداری برخوردار شود.
وی در خصوص برپایی جشنواره ملی خشکبار در شهرستان آذرشهر، گفت: مقدمات این امر با همکاری نهادهای دولتی وبخش خصوصی آغاز و امید می‌رود در سال آتی این جشنواره در سطح این شهرستان برگزار و طی آن برند تولید گردو بنام آذرشهر ثبت و همچنین تخصص‌های مربوط به تولید و در کنارآن، روش‌های جدید باغداری گردو نیزارائه شود.
فرماندار آذرشهر گفت: در بحثکرم خراط ودر مبارزه با این آفت، آذرشهر به عنوان شهرستان پایلوت انتخاب و پیگیری‌های لازم جهت عملیاتی شدن آن در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز