خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

تاسیس امور تربیتی تزکیه و تعلیم را در آموزش و پرورش کامل کرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۴۴

وظیفه اصلی انبیاء تزکیه و تعلیم است و معلمان باید این دو ویژگی را باهم داشته باشند. / تلاشگران عرصه تربیتی باید به نظم اهمیت ویژه‌ای قائل شوند چرا که نظم امر تعلیم و تربیت را آسان می‌نماید.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس امور تربیتی که در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، تاسیس این نهاد را در کامل کردن تزکیه و تعلیم در آموزش و پرورش بسیار مهم دانست.
به گزارش خبرنگار ایلنا آیت الله محسن مجتهد شبستری با تبریک این روز به معلمان و مربیان پرورشی شغل این تلاش گران تربیتی را ادامه دادن راه اولیا و انبیاء عنوان کرد که با محبتی الهی دانش اموزان را هدایت می‌کنند.
امام جمعه تبریز گفت: وظیفه اصلی انبیاء تزکیه و تعلیم است و معلمان باید این دو ویژگی را باهم داشته باشند و شهیدان بزرگوار رجائی و باهنر چون احساس خلاء کردند در آموزش و پرورش این نهاد را تاسیس نمودند تا تربیت اسلامی کامل شود و این کار بسیار مهم و ارزنده‌ای بود.
آیت اله شبستری با اشاره به برهان نظم اظهار داشت: تلاشگران عرصه تربیتی باید به نظم اهمیت ویژه‌ای قائل شوند چرا که نظم امر تعلیم و تربیت را آسان می‌نماید.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروزه حملات رسانه‌های بیگانه به فرهنگ و هویت ایرانیان به خصوص جوانان و نوجوانان گسترده شده گفت: براین اساس امکان پاسخگویی به شبهاتی که این رسانه‌ها در ذهن جوانان و نوجوانان ایجاد و القا می‌کنند فراهم شود.
وی خاطرنشان کرد که مربیان پرورشی از سمپاشی‌هایی که از طرف غرب در جامعه ترویج پیدا کرده ودر ذهن نوجوانان ایجاد شبهه می‌کنند با مطالعه و تحقیق به شبهات ذهنی دانش اموزان پاسخ دهند تا خطری که از این ناحیه نسل جوان را تهدید می‌کند از بین برود.
آیت اله مجتهد شبستری افزود: از آنجایی که کودکان و نوجوانان و جوانان وقت خود را بیشتر در مدارس و مراکز آموزشی سپری می‌کنند باید موضوع تربیت آن‌ها همپای مباحثعلمی تقویت شود.
گفتنی است در پایان این مراسم از ۹۶نفر از پیشکسوتان و مربیان نمونه تربیتی تجلیل شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز