خبرگزاری کار ایران

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

موسیقی یکی از ابزار‌های هویتی و فرهنگی هر جامعه‌ای شناخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۹۶۵

هرزمان که بخواهند روحیات و روان‌شناسی هر اجتماعی را مورد توجه و بررسی قرار دهند، موسیقی و کلام آن را مورد توجه قرار می‌دهند.

ایلنا: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسیقی به عنوان یکی از ابزار‌های هویتی و فرهنگی هر جامعه‌ای شناخته می‌شود و هر زمان که بخواهند روحیات و روان‌شناسی هر اجتماعی را مورد توجه و بررسی قرار دهند، موسیقی و کلام آن را مورد توجه قرار می‌دهند.
به گزارش " ایلنا "، " علی مرادخانی " در آیین اختتام دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان با تاکید بر اینکه موسیقی، اساس هویتی هر جامعه‌ای است؛ اظهار داشت: کلمات استخدام شده در موسیقی هر ملتی گویای فرهنگ، تاریخ و اجتماع آن ملت است و موسیقی موغام نیز به سبب دارا بودن ممتاز‌ترین ویژگی‌ها، جایگاهی رفیع از مردم این خطه را بازتاب می‌دهد.
معاون وزیر هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در مسیر توسعه موسیقی، گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک، همه تأخیرهای ناخواسته‌ای که در ارتقای و پیشرفت موسیقی موغام صورت گرفته است را جبران کنیم و هنرمندان جوان و نوجوان این عرصه بتوانند نمایندگان خوبی برای این موسیقی در آینده باشند.
وی با ابراز اینکه؛ آینده فرصتی است که باید در آن مقطع همه توان و استعدادهای فرهنگی و هنری متنوع ایران، خود را بازتاب دهند، اظهار داشت: خوشبختانه حضور فعالانه جوانان و نوجوانان در این عرصه امیدواری برای آینده این موسیقی را افزایش داده است و حمایت‌های کلان از موسیقی می‌تواند این زمینه را افزایش دهد.
" مرادخانی "، همچنین تبریز را به عنوان یکی از اقلیم‌های مستعد برای رشد و گسترش موسیقی عنوان کرد و افزود: موسیقی آذربایجان به لحاظ تاریخی و اجتماعی در این منطقه و به خصوص تبریز، هویت خود را بازتاب داده است و با توجه به این موسیقی می‌توان آن را از گزند آسیب‌هایی که می‌تواند دامن آن را بگیرد، حفظ کرد.
وی اصالت بومی موسیقی موغام را در این خطه به عنوان امتیازی ارزشمند برای آینده این موسیقی یاد کرد و گفت: برای ما این امتیاز بسیار در خور توجه است و تلاش برای ارتقای آن نیز از برنامه‌های وزراتخانه خواهد بود.
مراخانی خاطرنشان کرد که بتوان گنجینه فرهنگی و معنوی موسیقی موغام را برای آینده حفظ و از آن به عنوان فرصتی ارزنده بهره برد.
وی همچنین با تشکر صمیمانه از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز در برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری جشنواره در این سطح و با امکانات موجود، نشان از اراده و قابلیت بالای نهاد برگزاری آن دارد و قابلیت‌های موجود در این موسیقی این توان را دارد که این جشنواره در سطح بین المللی و با حضور چهره‌های ممتاز موسیقی برگزار شود.
لازم به ذکر است دومین جشنواره موسیقی فجر مقامی آذربایجان از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود امروز با معرفی نفرات بر‌تر به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز