خبرگزاری کار ایران

فرماندار اسکو:

خانه باتیک و بازارچه سنتی صنایع دستی در اسکو ایجاد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۶۸۱

مکان و ساختمان مورد نظر جهت ایجاد مجموعه‌ای به نام خانه کلاقه‌ای و چاپ باتیک با همکاری شهرداری و اداره میراثفرهنگی اسکو شناسایی و تعیین شده و به موازات آن موزه صنایع دستی نیز در حاشیه آن ایجاد خواهد شد. / همچنین تدارک قطعه زمینی به مساحت دو هکتار مابین شهر جدید سهند و اسکو جهت ایجاد بازارچه سنتی صنایع دستی صورت گرفته است.

ایلنا: فرماندار شهرستان اسکو در نشست خود با صنعتکاران روسری کلاقه‌ای این شهرستان از ایجاد خانه باتیک در اسکو خبر داد.
به گزارش ایلنا مرتضی علیخانی در این نشست مزیت اصلی این شهرستان را در بعد گردشگری و صنایع دستی عنوان کرد و گفت: ایجاد زمینه‌های مناسب برای ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات ارائه شده در این بخش بر صنعت گردشگری و صنایع دستی این شهرستان تاثیر بسیار مثبتی گذاشته و موجب خواهد شد علاوه بر احیاء صنایع دستی سنتی موجب اشتغالزایی شده و ظرفیت‌های این شهرستان به طور مطلوب به دیگران معرفی شود.
فرماندار شهرستان اسکو یکی از اقدامات حمایتی در مورد روسری کلاقه‌ای را ایجاد خانه باتیک در این شهرستان عنوان کرد و افزود: مکان و ساختمان مورد نظر جهت ایجاد مجموعه‌ای به نام خانه کلاقه‌ای و چاپ باتیک با همکاری شهرداری و اداره میراثفرهنگی اسکو شناسایی و تعیین شده و به موازات آن موزه صنایع دستی نیز در حاشیه آن ایجاد خواهد شد.
وی همچنین از تدارک قطعه زمینی به مساحت دو هکتار مابین شهر جدید سهند و اسکو جهت ایجاد بازارچه سنتی صنایع دستی خبر داد و گفت: با توجه به این حجم مسافرت‌های داخلی و خارجی به روستای کندوان در ایام مختلف سال در این شهرستان و عمدتا «از مسیر شهر جدید سهند صورت می‌گیرد فکر ایجاد بازارچه صنایع دستی منطقه با محوریت صنایع دستی سنتی در این محل صورت گرفته و در طول سال به ویژه در ایام نوروز و تابستان صنایع دستی هنرمندان سه شهر اسکو، سهند و ایلخچی و روستا‌های تابعه به مسافران عرضه خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز