خبرگزاری کار ایران

داور دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان:

صدای هنرمندان نواحی آذربایجان ریشه در انس آن‌ها با طبیعت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۹۸

صدای ساز و سوز آن‌ها بر آمده از دل طبیعت و حیات آدمی با طبیعی‌ترین مظاهر آن است که آلوده به طمع و زندگی امروز نشده است.

ایلنا: داور دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان گفت: صدای هنرمندان نواحی آذربایجان ریشه در انس آن‌ها با طبیعت دارد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نعمت جوانشیر در حاشیه برگزاری دومین جشنواره موسیقی فجر مقامی آذربایجان با بیان اینکه هنرمندانی که از اطراف در این جشنواره شرکت کرده‌اند از توان و استعداد خاصی در بهره گیری از عناصر طبیعت در هنرشان بهره مندند افزود: صدای ساز و سوز آن‌ها بر آمده از دل طبیعت و حیات آدمی با طبیعی‌ترین مظاهر آن است که آلوده به طمع و زندگی امروز نشده است.
وی با پاک و بی‌آلایش خواندن این نوع از صدا گفت: اکثر هنرمدانی که از شهرهای اطراف در این جشنواره شرکت کرده‌اند زبان شیوایی در بیان زیبایی‌ها و شکوه آفرینش دارند و استعدادشان منحصر بفرد است.
جوانشیر ادامه داد: آن‌ها به زبان طبیعت حرف می‌زنند و از این قاعده پیروی می‌کنند، چون به طبیعت نزدیکند و مظاهر ان را همواره لمس می‌کنند.
وی همچنین در ارزیابی خود از جشنواره امسال گفت: آثار حاضر در این دوره از جشنواره به مراتب بهتر از دوره قبل است که این نشانگر تلاش و پشتکار هنرمندان شرکت کننده در جشنواره است.
جوانشیر ابراز امیدواری کرد که این جشنواره با استمرار خود بتواند چهره‌های موفق و ممتازی را به عرصه موسیقی خود تحویل دهد
لازم به ذکر دومین جشنواره موسیقی فجر مقامی آذربایجان که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود با حضور هنرمندان این حوزه در دو بخش تکنوازی و آواز از سوم اسفندماه در محل فرهنگسرای الغدیر تبریز آغاز به کار کرده است.
این جشنواره سه شنبه –ششم اسفند - با معرفی نفرات بر‌تر به کار خود پایان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز