خبرگزاری کار ایران

طرح دامداری با سیستم فری استال، در آذرشهر به بهره برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۰۰

این واحد دامداری با۲۰۰راس گاو مولد و ظرفیت تولید ۲ هزار تن شیر، ۳۲ تن گوشت قرمز و۱۶ واحد شیردوشی، در بخش ممقان این شهرستان آغاز به کار کرده است.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر از بهره برداری یک مجتمع تولید شیر گاو با سیستم فری استال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا فیروز طلوع حیات گفت: این واحد دامداری با۲۰۰راس گاو مولد و ظرفیت تولید ۲ هزار تن شیر، ۳۲ تن گوشت قرمز و۱۶ واحد شیردوشی، در بخش ممقان این شهرستان آغاز به کار کرده است.
وی با اشاره به ویژگی‌های سیستم فری استال گفت: فری استال سیستمی است که به جای وجود استراحتگاه گروهی یعنی آنچه که در گاوداریهای کشور رایج است، استراحتگاه‌های انفرادی تعبیه شده و این سیستم حالتی بین استفاده از جایگاه‌های غرفه‌ای انفرادی با گاو بسته و سیستم استراحتگاه‌های گروهی محسوب می‌شود.
طلوع حیات خاطرنشان کرد: امکان نگهداری حیوانات در تراکم بیشتر، کاهش قابل توجه در استفاده از بستر درحدود ۷۵ درصد و کاهش تعویض هزینه‌های آن، کاهش سطح کار جمعی مورد نیاز برای گاو‌ها، تمیز‌تر و آرام‌تر بودن گاو‌ها، کاهش بروز جراحات سر پستانک‌ها و کاهش صدمات پستان، بهره وری مصرف خوراک، افزایش ضریب سلامت دام، افزایش زمان استراحت و نشخوار دام در حال درازکش، افزایش تولید شیر، کاهش بار میکروبی شیر، کاهش لنگش، بیماریهای سم و تا حدودی بیماریهای تولیدمثلی، کاهش استرس گرمایی به دلیل کاهش گرما و رطوبت بستر، نصب راحت‌تر و کم هزینه‌تر هواکش‌ها به دلیل متمرکز و منظم بودن جایگاه استراحت گاو‌ها از جمله مزایای استفاده از این سیستم به شمار می‌آید.
وی با اشاره به اینکه شهرستان آذرشهر با ۳۸ واحد دامداری یکی از قطبهای مهم تولید شیر دراستان آذربایجان شرقی به شمار می‌آید، افزود: این مدیریت در راستای اهداف و برنامه‌های پنجم توسعه توجه به شرایط وپتانسیل‌های منطقه‌ای و تلفیق تجربه و فن آوری روز از جمله آموزش و ترویج و توسعه سیستم‌های فری استال، در جهت افزایش کیفیت و سلامت محصولات دامی توانسته است گامهای موثری را بردارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز