خبرگزاری کار ایران

داور دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان:

جشنواره موسیقی مقامی ایده موفق برای شناساندن مظاهر هویتی و فرهنگی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۳۵۴

یک جشنواره زمانی می‌تواند موفق باشد که همه نهادهای مرتبط بتوانند با همکاری همدیگر، جریانی فعال و فرهنگی را هدایت کنند و به نتیجه مطلوب برسند.

ایلنا: داور دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان، ارتقای جایگاه این نوع از موسیقی را در گرو توجه چند بخشی نهادهای فرهنگی به آن دانست.
به گزارش ایلنا ناصر عطاپور که در حاشیه برگزاری این جشنواره سخن می‌گفت اظهار داشت: برگزاری جشنواره موسیقی مقامی ایده موفقی برای شناساندن مظاهر هویتی و فرهنگی این دیار است.
وی خاطر نشان کرد: یک جشنواره زمانی می‌تواند موفق باشد که همه نهادهای مرتبط بتوانند با همکاری همدیگر، جریانی فعال و فرهنگی را هدایت کنند و به نتیجه مطلوب برسند.
عطاپور اظهار داشت: رسانه ملی می‌تواند با پوشش دادن بخشی از برنامه‌های خود به این رخداد فرهنگی گامی موثر در ارتقای این جایگاه داشته باشند.
وی موسیقی را به عنوان یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین نمادهای یک جامعه فرهنگی و توسعه یافته برشمرد و افزود: موسیقی ریشه دار، در بطن خود مدنیت و فرهنگ را تداعی می‌کند و در تقویت بنیه‌های ادبی و فرهنگی جامعه نقشی موثر دارد.
عطاپور برگزاری کنسرت‌های موسیقی برگزیدگان این دوره از جشنواره، انتشار سی دی برترین‌های جشنواره و فروش و توزیع آن را به عنوان یکی دیگر از عوامل موثر در بسط و آشنایی هر چه بیشتر مردم با این نوع از موسیقی برشمرد و به ستاد برگزاری جشنواره پیشنهاد کرد در این راستا اقدامی شایسته را اتخاذ نمایند.
لازم به ذکر دومین جشنواره موسیقی فجر مقامی آذربایجان که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود با حضور هنرمندان این حوزه در دو بخش تکنوازی و آواز از دیروز در محل فرهنگسرای الغدیر تبریز آغاز به کار کرده است.
این جشنواره سه شنبه –ششم اسفند - با معرفی نفرات بر‌تر به کار خود پایان می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز