خبرگزاری کار ایران

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز:

بهترین اتوبان‌ها و میادین بدون وجود مظاهر فرهنگی موفق نخواهند بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۱۳۷

طی دهه گذشته اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر صورت گرفته است اما کافی نیست و در حال حاضر باید هنرهای مختلف از جمله موسیقی اصیل را احیا کنیم تا پیشرفت‌های دیگر هم مورد توجه قرار گرفته و مثبت واقع شوند.

ایلنا: نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بهترین اتوبان‌ها و میادین بدون وجود مظاهر فرهنگی و توجه به فرهنگ شهروندی موفق نخواهد بود و فقط چهره شهر را به محلی صرفا با ساخت و سازهای انبوه و شیک بدل خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سعید محدثدر حاشیه دومین جشنواره موسیقی مقامی فجر آذربایجان گفت: طی دهه گذشته اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت‌های فرهنگی شهر صورت گرفته است اما کافی نیست و در حال حاضر باید هنرهای مختلف از جمله موسیقی اصیل را احیا کنیم تا پیشرفت‌های دیگر هم مورد توجه قرار گرفته و مثبت واقع شوند.
وی در عین حال توسعه زیر ساخت‌های فرهنگی در تبریز هدف عمده شورا در سال آینده خواند و گفت: تصویب مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال برای این مهم، برنامه شورای چهارم است.
محدثدر ادامه با بیان اینکه در کنار حفظ شعائر و شئونات اسلامی باید به تفریح و شادی مردم نیز توجه کنیم گفت: اگر به این مسایل و از جمله هنرهای گذشته توجه نکنیم این هنر‌ها برای نسل‌های بعدی چندان قابل توجه و فهم نبوده و موسیقی مبتذل جای موسیقی اصیل ما را خواهد گرفت.
وی افزود: موسیقی اصیل از جمله هنرهایی است که به حفظ زبان مادری کمک می‌کند و در ترانه‌ها و اشعار باید اتحاد، ملیت و عرق ملی تقویت و توسعه پیدا کند.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز تأکید کرد: وظیفه ما احیای فرهنگ و هنر اصیل گذشتگان و انتقال آن به نسل آینده است تا این نسل دچار سردرگمی فرهنگی و اصالتی نشود.
وی ابراز امیدواری کرد که با این تلاش‌ها صاحب اصلی صنایع هنری گذشتگان، به خصوص موسیقی مقامی خودمان باشیم و مانع از بروز تهاجم فرهنگی از همسایه‌هایی باشیم که هویت این موسیقی را از آن خود می‌دانند.
لازم به ذکر دومین جشنواره موسیقی فجر مقامی آذربایجان که از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز برگزار می‌شود با حضور هنرمندان این حوزه در دو بخش تکنوازی و آواز از دیروز در محل فرهنگسرای الغدیر تبریز آغاز به کار کرده و تا ششم اسفندماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز