خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

کارگران بازنشسته می‌توانند منشا حرکتی نو در دوره جدید زندگی خود برای جامعه باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۹۷

بازنشستگان می‌توانند با تشکیل تعاونی‌ها در بخش‌های گوناگون از جمله در حوزه‌های خدماتی، تولیدی، آموزشی، درمانی، مصرف، مسکن و اعتباری منشا تحولات جدید باشند.

ایلنا: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی کارگران بازنشسته را انسان‌های صدیق، فرهیخته، ارزشمند، صاحب دانش و تجربه خواند.
به گزارش ایلنا می‌راحدحسینی که در مراسم افتتاح ساختمان کانون کارگران بازنشسته تبریز سخن می‌گفت اظهار داشت: بازنشستگان با توجه به تجربه و دانشی که دارند می‌توانند همچنان در جامعه به ایفای نقش پرداخته و نه تنها بازنشستگی به معنای پایان تلاش‌ها آن‌ها نیست بلکه به منزله مرحله جدیدی در زندگی بوده که می‌تواند منشا حرکتی نو برای جامعه باشد.
وی افزود: بازنشسگان در این مرحله از زندگی با توجه به طی مراحل مختلف کاری، تلخی‌ها، شیرینی‌ها و سختی کار‌ها را طی کرده‌اند و با عزم و اراده‌ای که دارندمی توانند در حوزه‌های مختلف جامعه موثر باشند.
حسینی تعاونی‌ها را یکی از بسترهای مناسب برای فعالیت بازنشستگان عنوان کرد و گفت: بازنشستگان می‌توانند با تشکیل تعاونی‌ها در بخش‌های گوناگون از جمله در حوزه‌های خدماتی، تولیدی، آموزشی، درمانی، مصرف، مسکن و اعتباری منشا تحولات جدید باشند.
وی با بیان اینکه بازنشستگان نباید در دوران بازنشستگی فعالیت‌های کاری خود را محدود کنند افزود: بازنشستگان گوهرهای ارزشمندی هستند می‌توانند پیشروهای خوبی باشند همچنانکه نمونه‌های خوبی از این حرکت‌ها را شاهد هستیم.
حسینی آمادگی این اداره کل را برای حمایت از طرح‌های توجیه دار بازنشستگان را در این حوزه اعلام کرد و گفت: آماده هستیم از طریق اعطای تسهیلات از منابع داخلی بانک‌ها وهمچنین بانک‌های تحت پوشش از کلیه طرح‌های دارای توجیه فنی اقتصادی حمایت لازم را نماییم.
وی در ادامه افتتاح این ساختمان را حرکت ارزشمندی از سوی کانون کارگران بازنشسته تبریز خواند و گفت: وجود این ساختمان می‌تواند زمینه فعالیت جدیدی را برای بازنشستگان و برنامه ریزی‌های آتی آنان فراهم نماید.
از بازنشستگان به عنوان انسان‌های صدیق، فرهیخته، ارزشمند، صاحب دانش و تجربه یاد کرد و گفت: وی با بیان اینکه این ساختمان می‌تواند محل مناسبی برای همفکری، مذاکره و تصمیم گیری باشد گفت: وجود این ساختمان فرصت خوبی را در اختیار شما بازنشستگان قرار می‌دهد که با روی هم قراردادن ایده‌های خود و وحدت و همدلی منشا کارهای بزرگ شوید.
همین گزارش حاکی است طی مراسمی ساختمان کانون کارگران بازنشسته تبریز افتتاح شد.
ساختمان جدید این کانون سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۴میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال با زیربنایی نزدیک به ۳۰۰ مترمربع از محل درآمدهای قانونی کانون و حق عضویت با تلاش اعضای هیئت مدیره و بازرسان خریداری شده بود.
خانه کارگر تبریز در راستای حمایت از کانون کارگران بازنشسته تبریز از زمان تأسیس آن و به مدت ۱۰ سال یک طبقه از ساختمان مرکزی خود را به طور رایگان در اختیار این کانون قرار داده بود.
بر پایه همین گزارش مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی پس از افتتاح این ساحتمان از بخش‌های مختلف در دو طبقه آن بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز