خبرگزاری کار ایران

با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی؛

ساختمان کانون کارگران بازنشسته تبریز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۸۳

تشکیل کمیته ویژه بازنشستگان از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرکت خوبی بوده است. / - تشکیل فراکسیون حمایت از بازنشستگان در مجلس گام موثری در دفاع از حقوق این قشر است. / - تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اختصاص سبد کالا به تمامی بازنشستگان قابل تقدیر است. / خواستار افزایش حقوق معادل تورم سالانه هستیم.

ایلنا: طی مراسمی با حضور مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی ساختمان کانون کارگران بازنشسته تبریز افتتاح شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا در آیین افتتاح این ساختمان رییس هیئت مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز با ارایه گزارشی از فعالیت‌های این کانون گفت: ساختمان جدید این کانون سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۴میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال با زیربنایی نزدیک به ۳۰۰ مترمربع از محل درآمدهای قانونی کانون و حق عضویت با تلاش اعضای هیئت مدیره و بازرسان خریداری شده بود.
کریم صادقزاده تبریزی با قدردانی از اتحاد میان اعضای هیئت مدیره و بازرسان کانون گفت: در دوره سوم فعالیت این کانون هیئت مدیره ۶۵ جلسه مستمر شامل هر ۱۵ روز یک جلسه برگزار کرد که در دوره چهارم نیز در ادامه این روند تاکنون ۲۰ جلسه تشکیل شده و به صورت قانونمند به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد که در این راستا آماده‌ایم اعضا، با بررسی عملکرد نقد منصفانه را در خصوص فعالیت‌های انجام شده را داشته باشند.
دبیر اجرایی و مجری طرح‌های آموزشی خانه کارگر تبریز افزود: خانه کارگر تبریز در راستای حمایت از کانون کارگران بازنشسته تبریز از زمان تأسیس آن و به مدت ۱۰ سال یک طبقه از ساختمان مرکزی خود را به طور رایگان در اختیار این کانون قرار داده بود و اکنون با افتتاح ساختمان کانون کارگران بازنشسته تبریز ابراز خرسندی می‌کند چرا که معتقد است تشکل‌ها در کنار هم ولی با حفظ استقلال به فعالیت بپردازند.
صادق‌زاده با اشاره به عملکرد این کانون اظهار داشت: کانون کارگران بازنشسته تبریز در سایه عملکرد موفق خود سرآمد کانون‌های بازنشسته کارگری کشور شد و از رییس وقت سازمان تأمین اجتماعی موفق به دریافت لوح تقدیر به عنوان کانون نمونه کشوری شد.
رییس کانون کارگران بازنشسته تبریزیکی از فعالیت‌های مهم این کانون را پیگیری تحقق خواسته‌های به حق صنفی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت کانون کارگران بازنشسته تبریز هم اکنون ۳۷ هزار عضو دارد و اعضای هیئت مدیره در دوره چهارم فعالیت خود که با حضور نقی یاری، محمدعلی قلیزاده، احد مجتهدی، جلیل بهاری، یوسف مقتدر اسلامی، صمد اکرامی، بختیار لطفی، جعفررنجبری، رسول روشن فر و علی ابراهیمی تشکیل شده و بازرسان هیئت مدیره نیز متشکل از احدمحمدیان، جهانگیرنجف‌نژاد ورسول زارع‌نژاد که نظارت جامعی بر فعالیت‌های هیئت مدیره می‌کوشد مطالبات بازنشستگان را از حوزه‌های مختلف پیگیری نماید.
تشکیل کمیته ویژه بازنشستگان از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حرکت خوبی بوده است
وی با اشاره به تشکیل دولت تدبیر وامید و حضور دکتر علی ربیعی از بطن و لباس جامعه کارگری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین دکتر نوربخش به عنوان رییس سازمان تأمین اجتماعی گفت: امیدواریم در دولت یازدهم حمایت از قشر کارگر و بازنشستگان به طور جدی مدنظر باشد همچنانکه با تشکیل کمیته ویژه بازنشستگان در نخستین گام حرکت‌های خوبی برداشته شده است که در مجمع سالیانه گزارش مبسوط کارهای انجام یافته را ارائه خواهیم داد.
- تشکیل فراکسیون حمایت از بازنشستگان در مجلس گام موثری در دفاع از حقوق این قشر است
صادق‌زاده به تشکیل فراکسیون حمایت از بازنشستگان با حضور جمع کثیری از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: تشکیل این فراکسیون تلاش خوبی برای دفاع از حقوق حقه کارگران بازنشسته در حوزه قانونگذاری از جمله بحثبیمه سلامت و ادغام مراکز درمانی تأمین اجتماعی که مانع از دست اندازی به این سرمایه‌ها و هدررفت درآمدهای این سازمان رسیدگی به موضوعات کلان جامعه بازنشستگان است خواهد بود.
- تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای اختصاص سبد کالا به تمامی بازنشستگان قابل تقدیر است
عضو هیئت مدیره کانونعالی کارگران بازنشسته کشور به موضوع سبدکالا اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سبد کالا به تمامی بازنشستگان نیز تعلق گرفت که جامعه کارگری و بازنشستگی با امضای طوماری از این اقدام قدردانی کردند.
وی با اشاره به اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیاردتومان در راستای تأمین ۲۰ درصد از هزینه بیمه درمان تکمیلی کارگران بازنشسته گفت: این موضوع نیز از از دیگر اقدامات ارزشمندی بوده که با تلاش وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت گرفته است.
- خواستار افزایش حقوق معادل تورم سالانه هستیم
صادقزاده همسان سازی حقوق وعیدی کارگران بازنشسته را خواستار شد و گفت: ما کارگران بازنشسته می‌خواهیم به تمامی تبعیض‌های میان کارگران بازنشسته و سایر بازنشستگان کشوری و لشگری خاتمه داده شود.
وی به بحثافزایش دستمزد سالانه حقوق کارگران و بازنشستگان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود حقوق این قشر معادل تورم سالانه که حداقل ۳۷ تا۳۸ درصدبرآورد می‌شود افزایش یابد.
صادق‌زاده در خاتمه سخنان خود از همکاری‌های همه جانبه مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با کانونهای بازشستگان شهرستانهای تابعه در زمینه مسائل صنفی، اجتماعی و رفاهی قدردانی کرد.
همین گزارش حاکی است مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی پس از افتتاح این ساحتمان از بخش‌های مختلف در دو طبقه آن بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز