خبرگزاری کار ایران

دوره آموزشی رایگان پرورش قارچ خوراکی در سراب برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۶۰

این دوره آموزشی به مناسبت ایام ا… دهه مبارک فجر و در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی با همکاری جهادکشاورزی سراب و قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سراب از برگزاری دوره آموزش رایگان پرورش قارچ خوراکی به مناسبت ایام ا… دهه مبارک فجر و در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی با همکاری این مدیریت و قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ناحیه سراب خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا ابراهیم فرقانی گفت: قارچهای خوراکی نه تنها ضایعاتی نداشته، بلکه از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های پروتئین از بقایای محصولات کشاورزی می‌باشند و استفاده از ضایعات کشاورزی برای تولید غذا و تبدیل بهینه آن‌ها به کود زراعی می‌توان به اقتصاد کشور کمک نموده ودرکنارآن ایجاد اشتغال مولد در زمینه‌های مرتبط با صنعت و خدمات و استفاده از اوقات بیکاری کارگران فصلی مشاغل کشاورزی برای تولید محصول، از دیگر مزایای تولید این محصول اقتصادی به شمار می‌آید.
وی افزود: فرهنگ سازی لازم در جامعه در امر مصرف این محصول ارزشمند، سبب ایجاد توجیه اقتصادی مطلوب در تولید انبوه آن شده و همین امر گردیده است هر روزه جوانان و افراد با توجه بیشتری، امکان تولید و پرورش و سود آوری قارچ را در مقیاس کوچک و بزرگ بررسی نمایند.
مدیر جهاد کشاورزی سراب ادامه داد: سودآوری بسیاری از واحدهای تولیدی قارچ در سطح استان و همچنین گسترش این واحد‌ها بر جذابیت این فعالیت اقتصادی افزوده است ودر راستای استفاده بهینه از منابع تولید در قالب اقتصاد مقاومتی از جمله گزینه‌های مطلوب اقتصادی محسوب می‌شود.
گفتنی است این دوره آموزشی یک هفته‌ای از استقبال خوب و قابل توجهی برخوردار و طی آن شرکت کنندگان با نحوه تولید قارچ خوراکی توسط کار‌شناسان امر، به صورت علمی و عملی آشنا شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز