خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی آذربایجان شرقی:

تدوین آئین‌نامه شهرسازی در راستای کاهش مخاطرات زلزله ضروری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۳۴

در این مورد، آئین‌نامه بناسازی تنظیم‌شده است؛ اما متاسفانه آئین‌نامه‌ شهرسازسازی وجود ندارد.

ایلنا: رییس شورای اسلامی آذربایجان شرقی بر لزوم تدوین آئین‌نامه شهرسازی در راستای کاهش مخاطرات زلزله تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا احتشام حاجی‌پور که در آخرین روز از همایش بین‌المللی زمین‌شناسی و لرزه‌شناسی سخن می‌گفت اظهار داشت: در این مورد، آئین‌نامه بناسازی تنظیم‌شده است؛ اما متاسفانه آئین‌نامه‌ شهرسازسازی وجود ندارد.
عضو شورای شهر تبریزافزود: با تنظیم این آئین‌نامه، گام بلندی در جهت کاهش مخاطرات زلزله و مدیریت مسایل پس از زلزله، برداشته خواهد شد.
وی با تاکید بر حمایت از رویکردهای علمی در این زمینه گفت: امضای تفاهم‌نامه مشترک استان آذربایجان‌شرقی و نماینده انیستیتو تکنولوژی زوریخ(ETH)، نشان‌دهده تمرکز موضوع مقابله با خطرات و پیامدهای زلزله است.
حاجی‌پور همچنین خاطرنشان کرد: سندیت بخشیدن به تمرکز هر چه بیشتر مباحثزلزله‌شناسی، نیازمند توجه هر چه بیشتر مقامات استان و زمین‌شناسان استان است.
گفتنی است سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه پس از سه روز برگزاری همزمان درتهران و ۱۱ شهر دیگر کشورمان، شب گذشته به کار خود پایان داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز