خبرگزاری کار ایران

ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان سینمای ایران:

اکران استانی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در تبریز نوید حرکتی جدید در زمینه سینما را داشت

کد خبر : ۱۴۷۱۵۲

برگزاری همزمان این جشنواره در استان‌ها حق عزیزان هموطن بوده و حرکتی بسیار مناسب است.

ایلنا: کارگردان سینمای ایران گفت: اکران استانی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در تبریز نوید حرکتی جدید در زمینه سینما را داشت.
به گزارش ایلنا «ابراهیم حاتمی‌کیا» برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان‌ها را حرکتی مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری همزمان این جشنواره در استان‌ها حق عزیزان هموطن بوده و حرکتی بسیار مناسب است.
وی افزود: این اقدام فرهنگی و هنری حسنات و ثمرات فراوانی را در پی دارد و اگر متولیان فرهنگی به این امر واقف بودند پیش از این موقعیت استفاده می‌کردند.
حاتمی‌کیا حضور فعال نسل جوان در مراکز استان‌ها و استقبال آنان از این جشنواره را از ویژگی‌های شاخص برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان‌ها برشمرد و گفت: اولین سال اکران استانی فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در تبریز نوید حرکتی جدید در زمینه سینما را داشت و به نظر می‌رسد این حرکت می‌تواند به سینمای ایران کمک کند.
وی افزود: فیلمساز باید آنچه را که نیاز مخاطب است در نظر بگیرد و از سوی دیگر مدیران فرهنگی نیز شرایط مطلوب برای دیدار مخاطب با اثر را فراهم آورند.
حاتمی‌کیا با اشاره به عواملی که در هدایت سینما به سوی سینمایی با محتوای غنی و ارزش‌مدار و تولید آثار مبتنی بر فرهنگ اسلامی و ایرانی موثر است، گفت: زنده‌یاد «علی حاتمی» در فیلم «کمال‌الملک» دیالوگی را به کار برده است با این مضمون که «ما همه چیزمان باید به همه چیزمان بخورد» و بر این اساس آنچه در جامعه جاریست، در سینما و فیلم نیز جاریست و هر اندازه این مسائل نهادینه باشد به‌‌ همان نسبت فیلمساز و هنرمند که نسبت درستی با ارزش‌ها دارند، آن را نهادینه نموده و بروز خواهند داد.
وی با اشاره به فیلم «چ» که عنوان برگزیده‌ ملی را در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به خود اختصاص داد، ‌ گفت: آنچه که در مورد چمران برای من اهمیت دارد این بود که چه وجهی از چمران می‌تواند جوابگوی بحثروز من باشد و برای رسیدن به این امر دقت و مطالعهٔ زیادی کردم. من مدعی هستم که فیلم چمران بحثی را مطرح می‌کند که در این ایام به شدت به آن احتیاج داریم و آن نیاز، تعامل است.
وی افزود: فشار جامعه بین الملل و محاصره‌ای که ما را در آن قرار داده‌اند و جوابی که شهدا داده‌اند، به نوعی در این فیلم مطرح است. چمران به عنوان سرور این شهیدان گفته است که مذاکره بله ولی نه به هر قیمت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز