خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی آذربایجان شرقی برای حمایت از مطالعات بین المللی مخاطرات زمین‌شناسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۰۰۴

استانداری آذربایجان شرقی در این خصوص منتظر بودجه‌های متمرکز دولتی نخواهد بود.

ایلنا: استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: حل و فصل مشکلات امروز جامعه بشری فقط از پنجره علم امکان پذیر است.
به گزارش ایلنا «اسماعیل جبارزاده» شامگاه سه شنبه در ضیافت شام دانشمندان شرکت کننده در سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره بین المللی تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه در کاخ استانداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: این استان آمادگی خود را برای حمایت مستقل مالی از مطالعات بین المللی ارزیابی و پایش مخاطرات زمین‌شناسی به ویژه مطالعات زمین لرزه‌ای اعلام می‌کند.
وی گفت: نگاه دولت جدید ایران به دنیا نگاهی مثبت است و از همه دنیا برای همکاری‌های مشترک از جمله همکاری‌های علمی با کمال میل دعوت می‌کند.
جبارزاده با اشاره به تصویب شعار رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر مبارزه با خشونت و پیام صلح و دوستی در صحن سازمان ملل متحد به عنوان شعار بین المللی و مصمم بودن همه دولت‌های جهان برای اجرایی کردن این شعار، افزود: آذربایجان شرقی نیز همگام با دیگر نقاط کشورمان توسعه مراودات بین المللی در ابعاد مختلف به ویژه ابعاد علمی را مورد توجه قرار داده و میزبانی کنگره بین المللی تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه نمونه‌ای از اقدامات دولت در این راستا ارزیابی می‌شود.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه علم و دانش مرز نمی‌شناسد، حل و فصل مشکلات ملت‌های گوناگون، فارغ از محل سکونت آن‌ها را رسالت خطیر اندیشمندان و متفکران جهان دانست و گفت: خوشحالیم جمعی از صاحبنظران تراز اول علم زمین‌شناسی و متخصصان زلزله‌شناس برای بررسی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات ما در تبریز حضور دارند.
وی با یادآوری تمدن عظیم ایران در سال‌های دور، زمین لرزه را یکی از مخرب‌ترین فاکتورهای تاریخ کشورمان معرفی کرد و گفت: همین تبریز که امروز میزبان زمین‌شناسان بنام دنیاست به خاطر وقوع زمین لرزه‌های مهیب تاکنون ۳ بار با خاک یکسان شده است.
جبارزاده، نیاز آذربایجان شرقی و تبریز را به مشارکت و هم اندیشی زمین‌شناسان و متخصصان دانش زمین لرزه مورد تاکید قرار داد و افزود: دست یاری به سوی دانشمندان دراز می‌کنیم تا داشته‌های ما حفظ شود.
وی با بیان اینکه ملت و دولت ایران به هنگام پدید آمدن مشکلی برای بشریت در اقصی نقاط دنیا خود را نسبت به رفع آن مسئول می‌داند، ابراز امیدواری کرد، دیگر ملل دنیا به ویژه دانشمندان نیز همین نگاه را نسبت به مشکلات ایران داشته باشند.
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: از همین جا اعلام می‌کنیم هر پروژه بین المللی مشترک به منظور کاهش مخاطرات زمین‌شناسی به ویژه زمین لرزه در تبریز انجام گیرد، به طور مستقیم تحت حمایت مدیریت ارشد آذربایجان شرقی خواهد بود.
جبارزاده اضافه کرد: استانداری آذربایجان شرقی در این خصوص منتظر بودجه‌های متمرکز دولتی نخواهد بود و من شخصا اعتبارهای مورد نیاز برای چنین پروژه‌هایی را تامین خواهم کرد.
به گفته وی، رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی مرکز تبریز و رییس دانشگاه تبریز در این زمینه از جانب استاندار آذربایجان شرقی اختیار تام دارند.
لازم به ذکر است سی و دومین گردهمایی علوم زمین و نخستین کنگره بین المللی تخصصی زمین‌شناسی زمین لرزه از روز دوشنبه به میزبانی تبریز و با حضور دانشمندان سر‌شناس علوم زمین دنیا از کشورهایی نظیر انگلستان، فرانسه، سوییس، ایتالیا و تاجیکستان برگزار می‌شود و فردا / چهارشنبه / به کار خود پایان خواهد داد. حاضران در این کنگره در روز سوم و پایانی حضور در تبریز در بازدید صحرایی از گسل‌های ورزقان، اهر و شمال تبریز شرکت خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز