خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی:

مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۵۸

ثبت نام این مسابقات از طریق سامانه Advari. irantvto. ir از ۲۶ بهمن لغایت ۱۳ اسفندماه سال‌جاری صورت می‌گیرد.

ایلنا: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی از برگزاری مسابقات آزاد مهارت در رشته جوشکاری خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا سیابانی گفت: ثبت نام این مسابقات از طریق سامانه Advari. irantvto. ir از ۲۶ بهمن لغایت ۱۳ اسفندماه سال‌جاری صورت می‌گیرد.
وی در خصوص چگونگی برگزاری این مسابقات تصریح کرد: مسابقات آزاد جوشکاری در دو مرحله کتبی و عملی برگزار می‌شود که زمان برگزاری آزمون کتبی این مسابقات ۲۳ اسفندماه و زمان برگزاری آزمون عملی از تاریخ ۱۳ تا ۲۵ اسفندماه خواهد بود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی افزود: مرحله شهرستانی به صورت آزمون کتبی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان و مرحله ملی به صورت متمرکز در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران برگزار می‌شود.
سیابانی خاطرنشان کرد: تمامی افرادی که دارای مهارت جوشکاری هستند، بدون شرط سنی می‌توانند در مسابقات مذکور شرکت کنند.
وی با بیان اینکه این مسابقات در سه گروه جوشکاری در فرایند SMAW، جوشکاری در فرایند GMAW و جوشکاری در فرایندGTAW برگزار می‌شود، افزود: این مسابقات در مرحله اول به صورت کتبی بوده و نفرات حائز حد نصاب به ترتیب نمره کتبی تا سقف ۳۰۰ نفر در هر گروه مسابقات به مرحله عملی راه می‌یابند و امتیاز نهایی برای تعیین برگزیدگان، تنها نمره عملی کسب شده می‌باشد.
سیابانی تصریح کرد: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در کشور، جلب نظر بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف در ارتقای مهارت شاغلان، ایجاد فرصتی مناسب جهت تبادل فنی و تجارب حرفه‌ای بین شاغلان و بنگاه - های اقتصادی، شناسایی کمبودهای موجود در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای شاغلان و برنامه‌ریزی برای رفع آن‌ها، به‌ هنگام سازی دانش و توانایی شاغلان، شناسایی نخبگان و استادکاران مهارتی، فراهم سازی امکان حضور نخبگان مهارتی در مسابقات بین المللی از اهداف برگزاری مسابقات آزاد مهارت است.
وی در بیان سیاست‌های اجرایی این مسابقات یادآور شد: بر اساس نیازصنایع فعالیت جدیدی در سازمان با همکاری مستقیم بنگاه‌های اقتصادی و صنفی در راستای گسترش فرهنگ مهارت آموزی و ترویج مهارت با عنوان مسابقات آزاد مهارت وبه صورت تک رشته‌ای، بدون محدودیت سنی در کشور شروع شده است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی افزود: در این زمینه و برای اولین بار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قصد دارد با مشارکت و حضور بنگاه‌های اقتصادی و صنفی با برگزاری مسابقات آزاد در رشته جوشکاری به معرفی جوشکاران بر‌تر ملی اقدام کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: چنین اقدامی با عنایت به تغییرات مستمر فناوری و تکنولوژی و تأثیر ارتقای مهارت‌ای شاغلان در همسویی با این تغییرات برای توسعه اقتصادی کشور اهمیت فراوانی دارد. لذا برگزاری مسابقات ملی مهارت ویژه شاغلان آزاد و دولتی فرصتی را برای دستیابی به خلاء موجود آموزشی، ارتقای فرهنگ مهارت آموزی و توانمندی‌های مهارتی در شاغلان بنگاههای اقتصادی فراهم می‌سازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز