خبرگزاری کار ایران

۱۷۱ هزار نفرساعت از مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار شمال‌غرب کشور استفاده کردند

کد خبر : ۱۴۵۳۷۸

تلفات انسانی ومادی فراوان حوادثناشی از کار که آمار وارقام، مبین وسعت وکثرت آن‌ها در همه کشور‌های جهان است و به رغم رشد و توسعه تکنولوژی، جلوگیری ازحوادثبطور صددرصد وکامل امکان پذیر نبوده ونمی توان حوادثرا ازصفحه زندگی بشر بطورکامل حذف کرد اما می‌توان با انجام اقدامات مؤثر، پیشگیرانه و اصلاحی بصورت وسیع، همه جانبه ودر سطح جهانی از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد.

ایلنا: سرپرست مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار شمالغرب کشور گفت: تاکنون ۱۷۱ هزار و ۲۵ نفر - ساعت آموزش‌های ایمنی و بهداشت کار در این مرکز برگزار شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا مساوات با اشاره به اهمیت آموزش گفت: تلفات انسانی ومادی فراوان حوادثناشی از کار که آمار وارقام، مبین وسعت وکثرت آن‌ها در همه کشور‌های جهان است و به رغم رشد و توسعه تکنولوژی، جلوگیری ازحوادثبطور صددرصد وکامل امکان پذیر نبوده ونمی توان حوادثرا ازصفحه زندگی بشر بطورکامل حذف کرد اما می‌توان با انجام اقدامات مؤثر، پیشگیرانه و اصلاحی بصورت وسیع، همه جانبه ودر سطح جهانی از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد.
وی افزود: در راستای تحقق استراتژیهای کلان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور توسعه فرهنگ ایمنی و شرایط کار مناسب، مرکز تحقیقات وتعلیمات حفاظت وبهداشت کار شمالغرب کشور که فعالیت خود را از ۱۵ بهمن ۸۶ زیر نظر مرکز تحقیقات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز کرده است سعی دارد با آموزش و پژوهش مسائل حفاظت و بهداشت کار با بهره جوئی از اساتید مجرب دانشگاه‌ها ومراکز علمی گامی در جهت کاهش حوادثناشی از کار بردارد.
مساوات خاطرنشان کرد: بخش آموزش این مرکز در راستای صیانت از نیروی کار، مطابق تقویم آموزشی و یا در صورت درخواست برگزاری دوره‌های گروهی در محل کارخانه، اقدام به برگزاری دوره‌ها می‌نماید.
وی با ذکر این نکته که آموزشهای ایمنی و بهداشت یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت و الزام قانونی است از کلیه کارفرمایان منطقه شمالغرب کشور خواست تا در جهت صیانت از نیروی انسانی شاغل در صنایع که به عنوان سرمایه‌های کشور بشمار می‌روند آموزشهای ایمنی را جدی گرفته و به آن نه به عنوان یک هزینه برای مجموعه خود بلکه به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن بنگرند.
مساوات در خاتمه از کلیه واحدهای صنعتی که با نگرش جدید به بحثایمنی و با همکاریهای صمیمانه خود با این مرکز گام بلندی در جهت صیانت و حفاظت از نیروی کار برداشته‌اند قدردانی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز