خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی جلفا:

تولید محصولات شیلاتی جلفا، به بیش از ۲۲۰ تن در سال خواهد رسید

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۶۸

دو طرح پرورش ماهی در روستاهای مرازاد و تازه کند از توابع بخش مرکزی شهرستان راه اندازی شد.

ایلنا: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جلفا گفت: درحال حاضر بیش از ۱۷۶ تن ماهی در این شهرستان تولید که این میزان با راه اندازی دو طرح پرورش ماهی در روستاهای مرازاد و تازه کند از توابع بخش مرکزی شهرستان، به بیش از ۲۲۰ تن در سال خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا رضا عباسی در حاشیه مراسم بهره برداری از طرح استخر پرورش ماهی در روستای تازه کند از توابع جلفا افزود: ظرفیت تولید ماهی دو طرح در سال بالغ بر۴۰ تن خواهد بود. مدیرجهاد کشاورزی شهرستان جلفا ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها، علاوه بر افزایش ۴۰ تن به ظرفیت تولید سالانه ماهی در سطح شهرستان، زمینه اشتغال ۶ نفر نیز به صورت مستقیم فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه طرح‌های آبزی پروری راه اندازی شده، در راستای صدور مجوزحفر۱۵۰ حلقه چاه درحاشیه رودخانه ارس برای طرح‌های آبزی پروری انجام شده است گفت: در این راستا برای ۵۷ متقاضی اجرای طرح‌های آبزی پروری تکمیل پرونده شده که با همکاری محیط زیست و اداره آب شهرستان ۱۵ متقاضی مجوز حفر چاه و اجرای طرح آبزی پروری را دریافت کرده‌اند.
عباسی با اشاره به شرایط اقلیمی مساعد و وجود منابع لازم برای اجرای طرحهای آبزی پروری در این شهرستان گفت: متقاضیان برای دریافت مجوز فعالیت می‌توانند به جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.
وی افزود: هم اکنون ۵ مزرعه پرورش ماهی با تولید سالانه ۱۷۶ تن ماهی قزل آلا در سطح شهرستان جلفا فعال بوده و شهرستان به واسطه وجود رودخانه پرآب ارس قابلیت اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی کشاورزی را دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز