خبرگزاری کار ایران

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز:

هبه‌های شورا نظام مند شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۶۷

این آیین نامه به منظور تشویق، ترغیب و توانمندسازی شهروندان و اشخاص حقوقی فعال در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و علمی و در راستای کمک به تحقق اهداف عمومی و بهبود امور شهر در هشت بند تدوین شده و به عنوان ابزار مدیریتی از سوی اعضای شورای شهر و شهردار تبریز اهداء و اجرا خواهد شد.

ایلنا: با تصویب آیین نامه‌ای در شورای شهر، کمک‌ها و پرداخت‌های شهرداری تبریز ضابطه‌مند شد.
به گزارش خبرنگار ایلنا سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام این مطلب گفت: آیین نامه اجرایی هزینه کرد اعتبار مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداریهای کشور، به ترتیب به کمک‌ها و پرداخت‌های شهرداری به بخش‌های عمومی و خصوصی اختصاص دارد.
سعید حاجی‌زاده افزود: این آیین نامه به منظور تشویق، ترغیب و توانمندسازی شهروندان و اشخاص حقوقی فعال در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و علمی و در راستای کمک به تحقق اهداف عمومی و بهبود امور شهر در هشت بند تدوین شده و به عنوان ابزار مدیریتی از سوی اعضای شورای شهر و شهردار تبریز اهداء و اجرا خواهد شد.
وی کاهش کمی لوایح مربوط به هبه در جلسات شورا را از اهداف و مزایای تدوین این آیین نامه برشمرد و افزود: در این آیین نامه میزان مجاز و سقف کمک‌های نقدی یا اهداء و تخفیف به بخش‌های عمومی و خصوصی و نیز اشخاص حقیقی و حقوقی، مشخص و تعیین شده و از اینرو به جز در موارد خاص، دیگر نیازی به طرح لوایح مربوط به تقاضای هبه در صحن علنی شورا نیست و این موجب می‌شود وقت اعضای شورا صرف مسایل و مباحثمهم مدیریت شهر تبریز شود.
حاجی‌زاده رعایت عدالت در کمک‌ها و پرداخت‌های اعضای شورا و شهرداری را از دیگر مزایای تدوین این آیین نامه و نظاممند شدن هبه‌ها عنوان کرد و افزود: بر اساس این آیین نامه معادل ۷۰ درصد عوارض متقاضیان احداثواحدهای مسکونی در روستاهای الحاقی و حریم شهر تبریز(تا تراکم مجاز) و نیز ۵۰ درصد جرایم و عوارض اعیانی‌های ابقاء شده در این مناطق اهداء می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین مالکان واحدهای مسکونی واقع در بافت حاشیه نشین که اسناد عادی و انشعاب آب، برق و گاز دارند، در صورت تصمیم به تجدید بنا، از سیاست‌های تشویقی و تسهیلات مربوط به بافت‌های فرسوده بهره‌مند خواهند شد.
حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: از دیگر مواد این آیین نامه می‌توان به اعمال تخفیف در پرداخت عوارض صدور پروانه ساختمانی برای خانواده شهدا، ایثارگران، مستمندان، افراد تحت پوشش نهادهای امدادی، حمایتی و خیریه، کمک به اشخاص حقوقی با فعالیت‌های غیر انتفاعی، خیریه، سازمانهای مردم نهاد و هیئت‌های ورزشی، کمک به برگزاری مراسم‌های عمومی، کمک به عمران اماکن عمومی، کمک به در راه ماندگان، افراد نیازمند و کفن و دفن اموات بی‌صاحب اشاره کرد.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز افزود: دیگر مواد این آیین نامه به تقدیر از ارائه دهندگان خدمات ارزنده در حوزه‌های مختلف و تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران، خیران، مشاهیر، فعالان اجتماعی و شهروندان نمونه و نیز نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی اختصاص دارد.
به گفته حاجی‌زاده، بر اساس این آیین نامه پرداخت نقدی به اشخاص حقیقی و حقوقی فقط یک بار در طول سال و اعمال تخفیف در پرداخت عوارض و جرایم، فقط یک بار برای هر پرونده مجاز است.
وی افزود: آیین نامه هزینه کرد اعتبار مواد ۱۶ و ۱۷ بودجه شهرداری تبریز پس از تایید فرمانداری قابل اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز