خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن تبریز:

غربی‌ها هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۹۹۸

وزیر کشور صبح امروز به منظور شرکت و سخنرانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن وارد تبریز شده است. / عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین در این سفر یکروزه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز دیدار کرد.

ایلنا: وزیر کشور تاکید کرد: امروز ملت ایران به چنان قدرتی دست یافته است که می‌تواند خواسته‌های خود را در هر شرایطی تحمیل کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالرضا رحمانی فضلی که به عنوان سخنران ویژه در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن تبریز سخن می‌گفت با تشریح اوضاع کنونی داخلی و منطقه‌ای و نقش جمهوری اسلامی ایران در تحولات بین‌المللی، اظهار داشت: این مراسم برای عبرت‌اندوزی، تجربه‌اندوزی و یادآوری خاطرات و حماسه‌ها و قدردانی از شهدا و امام راحل(ره) و تجدید بیعت با شهدا و امام و رهبر معظم انقلاب است.
وی با تاکید بر مرور تاریخ ۳۵ ساله انقلاب اسلامی، اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم از حماسه‌های تاریخ انقلاب توشه‌ای برای مسیر آینده خود فراهم کنیم باید تحلیل درستی از فضای موجود کشور و اوضاع بین‌المللی داشته باشیم.
اعتقادات دینی؛ عنصر اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی
رحمانی فضلی در ادامه اعتقادات دینی ملت ایران را عنصر اول و بستر اصلی شکل‌گیری انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب اسلامی تجلی ۱۴۰۰ سال مجاهدت در راه اسلام و تشیع است و ما وارثاعتقادات و باورهای دینی در طول تاریخ هستیم.
وی خاطرنشان کرد: این اعتقادات زمانی که با ایثارگری‌ها، شهامت‌ها و از خود گذشتگی‌ها پیوند می‌خورد، انفجار نور و معجزه انقلاب را به وجود می‌آورد.
غربی‌ها هنوز ملت ایران را نشناخته‌اند
وزیر کشور با بیان اینکه چگونگی این انفجار نور هنوز در تحلیل‌های دنیای غرب ناشناخته مانده، افزود: غربی‌ها هنوز در تحلیل‌های خود نسبت به ملت ایران دچار اشتباه هستند، آن‌ها هنوز این ملت را نشناخته‌اند و به باورهای انقلابی این ملت ایمان نیاورده‌اند و بر اساس همین تحلیل‌های غلط، کارهایی را انجام می‌دهند که موجب انسجام و وحدت درونی ما می‌شود.
وی با بیان اینکه دشمنان ملت ایران هنوز معنای واژه امام در فرهنگ دینی ما را نمی‌دانند، گفت: آن‌ها هنوز نمی‌دانند که امام راحل ما با مردم چه کرد، امامی که خود در امر مبارزه پیش‌قدم شد و او اولین کسی بود که در این راه، زندان و تبعید را به جان خرید و اولین کسی بود که فرزند خود را تقدیم انقلاب کرد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه امام، مظهر عرفان، تقوا، شهامت و جسارت بود، ادامه داد: امام توانست دل‌ها و جان‌های مردم را متوجه خود کند، به گونه‌ای که راه امام راه مردم شد و حرف امام حرف مردم، و همه مردم ایران، امام‌گونه در مسیر انقلاب حرکت کردند.
وی با بیان اینکه امام روح ایثار، شهادت، شجاعت و مقاومت را در کالبد این مردم دمید، افزود: آرمان امام، مبارزه با ظلم و ستم بود، اما نه فقط در چارچوب مرزهای ایران، بلکه او پنجه در پنجه استکبار جهانی انداخت و به صراحت اعلام کرد که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
رحمانی فضلی اظهار داشت: مردم ایران در پیروی از امام راحل، سر از پا نشناخته و در مسیری که او تعیین کرد حرکت کردند و در ‌‌نهایت حکومتی که مظهر حمایت غرب، آمریکا و قدرت‌های نظامی بود در مقابل اراده ملت ایران فرو ریخت.

گام‌های ملت ایران در هر زمانی قوی‌تر از گذشته بوده است
وزیر کشور حضور مردم در صحنه را عنصر بعدی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب هم این مردم مصایب و مشکلات زیادی را تحمل کردند و با وجود اینکه حوادثزیادی در گوشه و کنار کشور با حمایت و دخالت قدرت‌های جهانی اتفاق می‌افتاد مردم ما هر گامی که برمی‌داشتند، قوی‌تر و محکمتر از گذشته بود.
وی با اشاره به برخی از حوادثتاریخ انقلاب از جمله تحرکات گروه‌های معاند و محارب و واقعه بزرگ جنگ تحمیلی، گفت: امام با درایت خود، کشور را از مصایب و مشکلات به سلامت عبور داد و ملت ایران هم با دست خالی اما دل‌هایی محکم و عقیده‌ای استوار در حمایت از انقلاب خود هشت سال جنگیدند و پاسخ تجاوز دشمنان را دادند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه ملت ایران بعد از جنگ هم به‌رغم فشار‌ها و تحریم‌ها، بر عزم خود در طی مسیر انقلاب افزوده، گفت: ملت ایران امروز در جایگاهی ایستاده است که با صلابت بیشتری بر تارک دنیا می‌درخشد.
وزیر کشور در ادامه اظهار داشت: امروز موضوع رسانه‌های خارجی در قبال ایران، دیگر موضوع براندازی و دخالت نظامی نیست، بلکه کنترل ملت بزرگی است که بر پیشرفته‌ترین فناوری‌های عصر حاضر غلبه کرده‌اند و اندیشه آن‌ها بر بر کالبد تمام دنیای اسلام دمیده شده است.
وی با بیان اینکه امروز هر تغییر و تحولی که آمریکا در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا برنامه‌ریزی می‌کند حتما باید با حضور ایران و تاثیر انقلاب اسلامی تحلیل و بررسی شود، افزود: ملت ایران چنان قدرت معنوی دینی بر کالبد تمام مردم دنیا دمیده است که امروز باید همه ابرقدرت‌ها جمع شوند و این ملت را به زعم خود کنترل کنند.
روی آوردن دشمنان به عقلانیت در مقابل ملت ایران
رحمانی فضلی با اشاره به تحریم‌های چهار سال گذشته به عنوان آخرین اهرم فشار بر ملت ایران، گفت: با وجود این فشار‌ها بالاخره آن‌ها مجبور شدند دور میز مذاکره با ایران بنشینند و شش قدرت جهانی بعد از تهدیدات فراوان بالاخره به این نتیجه رسیدند که نمی‌توانند خارج از عقلانیت با این ملت روبه‌رو شوند.
وی با بیان اینکه دشمنان تصور می‌کردند که با اعمال تحریم‌های اقتصادی و با استفاده از تجربه انتخابات سال ۸۸، می‌توانند در انتخابات ۲۴ خرداد هم در این کشور آشوب بیافرینند، افزود: اما شما مردم با حضور باشکوه، قوی و محکم خود در انتخابات، یک شخصیت مقتدر ولایی برخاسته از حوزه‌های دینی را به ریاست جمهوری انتخاب کردید و دیدید که از فردای روز رای‌گیری ورق برگشت و همه تقاضای ملاقات و مذاکره با ایران را داشتند.
وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کشورهای منطقه درگیر آتش و خون و دخالت‌های خارجی هستند و هدف اصلی همه این حوادث، ایران است، افزود: به لطف خداوند متعال، ایران اسلامی، ابراهیم‌گونه در گلستانی میان این آتش ایستاده و کسی جرات چپ نگاه کردن به کشور ما را ندارد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور منطقه است و این موضوع برای آمریکایی‌ها پذیرفته شده نیست، افزود: امروز در حوزه‌های مختلف شاهد ثبات و امنیت در کشور هستیم.
ثبات در حوزه اقتصادی در شش ماه گذشته
وی در ادامه به شاخصه‌های امنیت در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: در شش ماهه گذشته شاهد ثبات کامل در حوزه اقتصادی هستیم، در حالی که در دو سال قبل روزهایی را داشتیم که قیمت دلار و طلا، شاخص‌های بورس و دستورالعمل‌ها و اقدامات لحظه به لحظه تغییر می‌کرد و بی‌ثباتی اقتصادی، موجب نگرانی و نارضایتی اهل تولید و سرمایه‌گذاری شده بود.
رحمانی فضلی اضافه کرد: خوشبختانه با هماهنگی دولت، مجلس و قوه قضاییه و حمایت‌های رهبری، گرایش کشور به سمت تولید، سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری است و با توجه به فضای ایجاد شده در صحنه سیاست خارجی، می‌توانیم بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم.
وزیر کشور با بیان اینکه امروز در حوزه سیاست داخلی دیگر نگران تنش‌ها نیستیم، افزود: دیگر اختلافی بین سران قوا و بین گروه‌های سیاسی نیست و در بین مردم هم تنشی احساس نمی‌کنیم و امروز دل‌ها آرام، قلب‌ها مطمئن و اراده‌ها معطوف به انسجام و وحدت بیشتر است.
ندای مرگ بر آمریکا؛ پیام استواری ملت ایران در مسیر انقلاب
وی با اشاره به حضور فعال مردم در صحنه راهپیمایی در جای‌جای کشور، خاطرنشان کرد: این حضور نشان می‌دهد که برخلاف تحلیل‌های غلط چند روز اخیر آمریکا و غرب، مذاکره ایران با گروه ۱ + ۵ از سر ضعف و ناتوانی این ملت نیست و ملت ایران امروز با صدای رسای خود ندای مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند تا آن‌ها بدانند که این ملت بر راه امام و شهدا پافشاری دارد و محکم و مقاوم در مسیر انقلاب گام برمی‌دارد.
رحمانی فضلی ادامه داد: اگر این ملت به ندای قانونی صلح‌طلبان بین‌المللی و نهادهای مدعی صلح و پیگیری حقوقی توجه می‌کند به معنای ضعف نیست، بلکه به معنای عقلانیت است، به معنای جرات و جسارت است، به معنای دفاع از حق خود و دفع شر است و آن‌ها امروز خواهند فهمید که با ملتی سر و کار دارند که هر روز مطمئن‌تر و استوار‌تر از روز قبل است.
وزیر کشور با بیان اینکه فضای سیاست خارجی به روی ایران باز شده است، به تصویب پیشنهاد رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل مبنی بر مبارزه با خشونت و افراطی‌گری اشاره کرد و افزود: این پیشنهاد نشانه‌ای از قدرت نفوذ ایران و تودهنی بزرگی برای غرب و کشورهای غربی بود، چون آن‌ها سال‌ها ایران را به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریسم متهم می‌کردند.
وی با بیان اینکه امروز کشورهای مختلف تقاضای سرمایه‌گذاری در ایران را دارند، افزود: مسیر رسانه‌های خارجی امروز تغییر یافته و برخی از کشورهای اروپایی خارج از توافق شش‌ماهه با ایران دارند قرارداد سرمایه‌گذاری می‌بندند.
ایران می‌تواند خود را به هر شرایطی تحمیل کند
رحمانی فضلی با بیان اینکه امروز اسراییل و آمریکا دچار ناراحتی و خشم شده‌اند، اظهار داشت: جناح تندرو و لابی صهیونیست در داخل آمریکا و کشورهای مرتجع و وابسته به غرب در منطقه، همه به دنبال کاهش و کنترل نفوذ و قدرت ایران در عرصه‌های بین‌المللی هستند، اما دیگر نمی‌توانند کاری کنند.
وی افزود: اولین عامل ناتوانی غرب در مقابل جمهوری اسلامی این است که امروز ایران به چنان قدرتی دست یافته که می‌تواند خود را به هر شرایطی تحمیل کند.
رحمانی فضلی در تشریح عامل دوم ناتوانی غرب، خاطرنشان کرد: امروز دیگر اجتماع و تراکم قدرت در دست آمریکا نیست، چرا که در ۱۰-۱۵ سال اخیر ثابت شد که آمریکا در هیچ حادثه و تغییر و تحولی در منطقه نتوانسته نقش‌آفرین باشد، آمریکا نه در افغانستان توانست حرف آخر را بزند، نه در عراق و تونس و لیبی و نه در بقیه کشور‌ها.
وی افزود: امروز قدرت در سطح جهانی پراکنده شده و کشورهای مختلف جایگاه‌های پرنفوذی پیدا کرده‌اند، ضمن اینکه اوضاع اقتصادی غرب رو به رکود است و آمریکا دیگر اجتماع قدرت را در اختیار ندارد.
باید از تجربه ۳۵ ساله انقلاب اسلامی استفاده کنیم
وزیر کشور با بیان اینکه ما باید در مسیر پیش رو، از تجربه ۳۵ ساله انقلاب اسلامی استفاده کرده و با محوریت اعتقادات دینی، ارزش‌های انقلابی، توکل به خدا، پیروی از ولایت فقیه و اعتماد به مردم حرکت کنیم، افزود: ملت ایران مسیر آینده خود را با قدرت و تاثیرگذاری بیشتر طی خواهد کرد و ان‌شاءالله در سال‌های بعد، جشن‌های باشکوه ملت‌های مسلمان منطقه را شاهد باشیم.
رحمانی فضلی ادامه داد: گرچه دشمنان با تحریک سلفی‌ها، وهابی‌ها و تکفیری‌ها در درون امت اسلام رخنه انداخته و خشنوت و ترور را ترویج می‌دهند، اما بعد از اینکه معلوم شد مبنای تمام حرکت‌های خشونت‌آمیز در منطقه و اختلاف در دنیای اسلام و عقبه تکفیری‌ها و سلفی‌ها، آمریکایی‌ها هستند، این تجربه‌ای برای ملت‌ها خواهد شد که مجددا به اصل خود که اعتقادات دینی است برگردند و با انسجام و وحدت بیشتر مسیر خود را هموار کنند.
پیمان مردم آذربایجان با ولایت، ناگسستنی است
وزیر کشور در بخش پایانی سخنان خود با زبان ترکی خطاب به راهپیمایان تبریزی، اظهار داشت: شما ملت آذربایجان و تبریز، امروز در ۲۲ بهمن بار دیگر به همه دنیا ثابت کردید که در مسیر امام، شهدا، باکری‌ها و مدنی‌ها استوار هستید و ارادت شما به امام زمان(عج) و پیمانتان با رهبری عزیز، ناگسستنی است و ان‌شاءالله تلاش می‌کنیم با مقاومت خود به آمریکا ثابت کنیم که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
لازم به ذکر است وزیر کشور صبح امروز به منظور شرکت و سخنرانی در راهپیمایی ۲۲ بهمن وارد تبریز شده بود. عبدالرضا رحمانی فضلی همچنین در این سفر یکروزه با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز دیدار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز